کشت و صنعت تابش
خانه / سیب زمینی / قیمت روز سیب زمینی همدان درجه ۱

قیمت روز سیب زمینی همدان درجه ۱

یکی از محصولات غذایی با ارزش در دنیا، سیب زمینی است. این محصول در دوره فتح علی شاه قاجار وارد ایران شد و از آن به بعد، به دلیل خواص منحصر به فرد آن، کشاورزان رو به کشت و توسعه آن آوردند. در مطلبی که پیش رویتان قرار گرفته، می خواهیم درباره قیمت سیب زمینی همدان درجه ۱ و به بررسی روند کشت و برداشت آن بپردازیم. قیمت روز سیب زمینی همدان درجه 1

کدام ارقام سیب زمینی در همدان کشت میشود؟

کدام ارقام سیب زمینی در همدان کشت میشود؟یکی از استان هایی که در آن سیب زمینی به شکل وسیعی کشت و برداشت می شود، همدان است. بطور کلی در این بخش کشورمان، بیش از ۲۱۰۰۰ هکتار زمین زیر کشت این محصول قرار دارد که بطور پراکنده در شهرستان های مختلف آن کشاورزان به تولید محصول اقدام می نمایند. 

این ماده غذایی، یکی از پرمصرف ترین نوع خوراکی ها در جهان می باشد. از وارد شدن سیب زمینی در ایران، یک قرنی بیشتر نمی گذرد. آن را یکی از سربازان انگلیسی برای زمان قحطی آورد تا با کشت آن به این قائله خاتمه داده شود. از آن زمان تا کنون توسعه کشاورزی به حد اعلاء خود رسیده و امروزه شاهد صادرات این محصول هم هستیم. 

با همه این ها، در همدان، ارقام مختلفی از سیب زمینی تولید می گردد که هر کدام از آنان از نظر شکل ظاهری، خاصیت و همینطور کیفیت و نگهداری با همدیگر فرق می کنند. ولی شاید برای تان این پرسش به وجود آمده باشد که کدام ارقام سیب زمینی در همدان کشت می شود؟ در پاسخ به این سوال، به نکات نام های زیر اشاره می نماییم: 

  • سیب زمینی آگریا 
  • سیب زمینی مارفونا 
  • سیب زمینی سانته 
  • سیب زمینی بانبا 

این محصولات به عنوان بذری و و خوراکی کشت می شوند. قابل ذکر است که سالانه بیش از ۱۰۰ هزار تن بذر سیب زمینی در این استان نیاز است. به این موضوع هم دقت داشته باشید که کاشت این نوع از گیاه در فصول مختلفی انجام می شود و به همین دلیل سالانه شاهد بیش از ۲۴ هزار تن سیب زمینی برداشت شده از این استان هستیم.

جالب است بدانید که از ارقام سیب زمینی همدان، تنها در سال های گذشته نزدیک به ۱۴۰ هزار تن سیب زمینی به کشورهای همسایه صادر شده است. 

محصولاتی که در این استان تولید می شوند از نظر کیفی درجه یک هستند. روند کاشت و تولید بذر این گیاه نیز در همدان در شرایط کاملاً استاندارد و آزمایشگاهی صورت می گیرد. همچنین ۱۰۰% کشتزارهای سیب زمینی در این بخش ایران، مجهز به سیستم آبیاری تحت فشار اند و به صورت مکانیزه تولید می گردند. 

ارائه سیب زمینی همدان در بسته بندی های متفاوت

در استان همدان، سیب زمینی به صورت مکانیزه و یا دستی برداشت می شود. پس از این کار، آن را کشاورز هم خود فرآوری و آماده می کند و یا این که شرکت های بخصوصی اقدام به این کار می کنند. در هر صورت، بسته بندی سیب زمینی به اشکال مختلف صورت می گیرد و گاهی هم شاهد ارائه فله ای آن می باشیم. 

اغلب دیده شده که ارائه سیب زمینی همدان در بسته بندی های متفاوتی انجام می شود. در این میان می توان از کیسه های استوانه ای تمام پلاستیکی شفاف، گونی های کنفی و گونی های پلاستیک خاصی که از جنس های پلیمری ساخته می شوند، اشاره کرد. هر کدام از این بسته ها اوزان خاص خود را دارند. 

همینطور محصول را در توری های متفاوتی هم بسته بندی می نمایند و دیده شده که برخی برای محافظت بیشتر، در گونی های کوچک و بزرگ کاملاً پارچه ای هم محصول را قرار می دهند. قابل ذکر است که مسئله بسته بندی امروزه اهمیت ویژه ای پیدا کرده است و هر کدام از شرکت ها سعی می نمایند روش های متفاوتی در پیش بگیرند. 

عموماً چنین محصولی را به شکل شسته و تمیز که هیچ گونه خاکی ندارد و یا همراه با خاک های زمین، ارائه می دهند که از نقطه نظر کیفیت ارائه و وزن و قیمت با همدیگر تفاوت های زیادی دارد. در هر حال، بسته های سیب زمینی از ۱۰ کیلو گرم تا ۵۰ کیلوگرم وزن دارند و هر کسی بر اساس نیاز می تواند آن را تهیه کند. 

البته این امر استثنائاتی نیز در آن وجود دارد که می تواند کمتر و یا بیشتر هم باشد. عرضه کننده آن را گاهی در بسته بندی های کوچکتر و یا بزرگتری نیز قرار می دهد. 

روی هم رفته، امروزه بیشتر سعی می شود تا سیب زمینی هایی که در گونی ها و بسته ها قرار می گیرند، به شکل تمیزی ارائه شوند. هر یک از جنس های این کیسه هایی که خدمتتان عرض کردیم نیز می تواند بر روی کیفیت محصول اثرگذار باشد. اکثراً برای ارائه محصول در بازارهای روز از کیسه های پلاستیکی و توری استفاده می شود. 

جهت صادرات نیز بیشتر دیده شده که از کیسه های کفنی کار می گیرند که بسته به مسافت کشور مقصد دارد. در کل، این کار در جهت سالم رساندن محصول به دست مصرف کنندگان اصلی می باشد. 

سیب زمینی آگریا مناسب برای کارخانه ها

سیب زمینی آگریا مناسب برای کارخانه هایکی از ارقام سیب زمینی، آگریا نام دارد. این محصول ویژگی های خاصی دارد و برای همین است که کارخانه داران تولید انواع تنقلات به خصوص چیپس و خلال از آن به شکل گسترده ای استفاده می نمایند. این نوع از سیب زمینی، از جمله محصولاتی به شمار می رود که نیمه زودرس است و شکل ظاهری آن بیضی می باشد. 

پوست و گوشت آن زرد رنگ بوده و از جمله گیاهانی است که انبار داری آن راحت بوده و به آسانی می شود در مدت زیادی آن را نگهداشت. به همین دلیل است که بیشتر شرکت های تولید کننده غذایی از آن به شکل گسترده ای استفاده می کنند. 

سیب زمینی آگریا مناسب برای کارخانه ها است. بافت غده های آن تقریباً سخت می باشد و بدون این که دچار شل و شکستگی شود به ورق های نازک در می آید. دوام بالایی نیز در هنگام سرخ شدن دارد و خرد نمی شود. این ها موارد بسیار با اهمیتی است که هر کدام از شرکت های تولیدی برایشان بسیار مهم است. 

این محصول همچنین در هنگام سرخ شدن سفت نمی گردد و در حین بسته بندی هم حتی نوع چیپس آن خرد نمی شود که اینها ویژگی های بارز یک محصول می باشد. 

روی هم رفته، به دلیل تجاری بودن این سیب زمینی آن را در کشتزارهای مختلفی از کشور تولید می نمایند که سیب زمینی همدان معروف هم به شمار می رود. آن را کارخانه داران در زمان فصل برداشت که ارزان تر ارائه می شود از کشاورزان تهیه کرده و سپس در انبارها نگه می دارند و به مرور زمان بر اساس نیاز به کار می گیرند.

اگر به دنبال خرید سیب زمینی مرغوب می باشید، این رقم، یکی از بهترین ها است که سودآوری بالایی نیز دارا بوده که دلیل آن هم استفاده زیادی شرکت های تولیدی مواد غذایی است. 

مشخصات ويژه سیب زمینی همدان

برای این که سیب زمینی خوبی به دست آید، چند اصل بسیار مهم در این حوزه را باید در نظر داشت. اول این که فصل کشت آن مهم است. مسئله دوم، آماده سازی بستر و خاک مناسب است. سوم، آبیاری درست آن می باشد. چهارم نگه داری و کود دهی در زمان مشخص است که باعث می شود یک محصول عالی به دست آید. 

در استان همدان که معدن تولید این نوع از گیاه بوده، کشاورزان به خوبی به این امر واقف هستند. به همین دلیل هنگامی که به مشخصات ویژه سیب زمینی همدان نگاه می کنیم، می بینیم که این محصول به راستی که ویژگی های منحصر به فرد خود را دارد. 

از جمله مشخصات سیب زمینی همدان می توان به این اشاره کرد که در ارقام مختلفی تولید می گردد. یعنی شما هر نوع رقمی را که بخواهید، در زمین های حاصل خیر این استان رشد و نمود پیدا می کند. به همین علت است که یکی از بهترین مناطق کشور برای کشت این نمونه از خوراکی می باشد. 

این سیب زمینی در شرایط عالی کشت و آماده می گردد و سپس در بسته بندی های متفاوتی نیز در دسترس مشتریان قرار داده می شود. 

نحوه انتخاب و خرید سیب زمینی با کیفیت

نحوه انتخاب و خرید سیب زمینی با کیفیتسیب زمینی با کیفیت را می توان با در نظر داشت یک سری از نکات، راحت پیدا کرد و تهیه نمود. خوب است بدانید که در استان های مختلفی از کشورمان این محصول کاشته می شود. هر منطقه شرایط جوی خاص خود را داشته که این موضوع، روی چگونگی و کیفیت سیب زمینی می تواند تاثیر مستقیمی بگذارد. 

به همین اساس، ما شاهد انواع گوناگونی از این گیاه در بازار می باشیم که کیفیت های متفاوتی دارد؛ ولی نحوه انتخاب و خرید سیب زمینی با کیفیت چطور است؟ بایستی به چه موارد دقت داشته باشیم، تا بتوانیم یک سیب زمینی خوب را به دست آوریم؟ در این جا به چند نمونه از ویژگی های یک محصول خوب اشاره می کنیم که عبارت اند از: 

  • یک سیب زمینی خوب، عاری از گونه یخ زدگی، کرم خوردگی و خرابی می ‌باشد. 
  • محصول نباید تغییر رنگ داده و درون آن به قهوه ای گراییده باشد. 
  • سفتی سیب زمینی بسیار مهم است و برای امتحان می توانید، اندکی آن را با انگشتان‌ تان فشار دهید. 
  • یک محصول خوب، بریدگی ندارد. خراش و برش ها سبب می شوند تا میکروب ها از خاک به دورن محصول رسوخ کنند. 
  • به بوی سیب زمینی دقت داشته باشید. از آنجایی که این محصول در خاک رشد می کند، بایستی بوی خاک را بدهد. 
  • از سیب زمینی ها جوانه زده خود‌ داری کنید؛ تنها زمانی آن را تهیه کنید که فوری می خواهید به مصرف رسانید. 
  • از خرید سیب زمینی هایی که پوستی چروکیده، سبز و یا دارای لکه های تیره قهوه ای می باشد خود ‌داری کنید. 

این ها از جمله موارد بسیار مهمی اند که در هنگام خرید می توانید با در نظر داشت این مسائل، یک محصول خوب و عالی را تهیه کرده و با خیالی راحت از آن در پخت انواع خوراکی ها استفاده کنید. 

فصل برداشت سیب زمینی همدان کدام فصل است؟

سیب زمینی همدان، دو بار در سال کشت و سپس برداشت می شود. البته این مسئله ربط مستقیمی به نوع خود سیب زمینی هم دارد. برای مثال ما چندین نوع سیب زمینی از نظر رسیدن داریم که می شود آنان را به خیلی زودرس، زودرس، نیمه زودرس و دیررس دسته بندی کنیم. زمان رسیدن آنان بین ۱ تا بیش از ۵ ماه می باشد. 

ولی فصل برداشت سیب زمینی همدان کدام فصل است؟ عموماً در این استان شاهد هستیم که محصول از تیرماه تا اواسط شهریور کشاورزان شروع به برداشت می کنند. البته این نوع از محصول عموماً در پاییز و یا اواخر زمستان کشت شده که در این فصل برداشت آن صورت می گیرد. 

یک نوع از سیب زمینی هم هست که در بهار آن را برداشت می نمایند. خلاصه این که با در نظر داشت نوع سیب زمینی و این که زود و یا دیررس است، بستر را برایشان فراهم کرده و می کارند. 

جالب است بدانید که سیب زمینی را بیشتر در اقلیم خنک می کارند. البته زیر صفر رفتن دما باعث می شود تا بذر با خطر از بین رفتن مواجه شود و دمای بالا هم به آن آسیب می رساند. بهترین درجه ۵ تا ۲۰ درجه سانتی گراد است که این شرایط را برخی از شهرستان ها استان همدان دارد. 

خواص سیب زمینی قهوه ای

خواص سیب زمینی قهوه ایعلاوه بر این که سیب زمینی یک غذای خوش خوراک و بسیار لذیذ به شمار می رود، فواید گوناگونی را نیز دارا می باشد. هر کدام از ارقام آن می تواند دارای یک سری از ویژگی های باشد. برای نمونه خواص سیب زمینی قهوه ای را بیشتر می توان این ‌گونه عنوان کرد: 

  • یک محصول خوب برای تنظیم سیستم گوارش می باشد. 
  • با آن حتی می توان درد کلیه را نیز درمان کرد. 
  • برای جلوگیری از سرطان هم از سیب زمینی استفاده می کنند. 
  • تنظیم کننده قند و فشار خون می باشد و به این ترتیب برای قلب مفید است. 
  • یک محصول خوب جهت کاهش و یا افزایش وزن است. 
  • از آن برای شفاف نمودن پوست هم استفاده می نمایند. 
  • مصرف سیب زمینی می تواند در کاهش استرس و کم خوابی کمک زیادی نماید. 

افزون بر این مسائل، با سیب زمینی می توان التهابات را کاهش داد. سیستم ایمنی بدن را بالا برد. استخوان ها را تقویت کرد و این که عملکرد مغز با مصرف آن بهبود پیدا می کند. به همین دلایل متعدد است که می بینیم که سیب زمینی به شکل وافری در همه جای دنیا به مصرف می رسد. 

جهت خرید و فروش این محصول می توانید با ما در ارتباط باشید:
میثم تابش
راه های ارتباطی با مدیر فروش:
mobile icon شماره موبایل: 09186322268
mobile icon شماره موبایل: 09186322267
email icon پست الکترونیکی: Meysamtabesh70@gmail.com

مطلب پیشنهادی

 فروش عمده سیب زمینی بذری

 فروش سیب زمینی بذری توسط بسیاری از مراکز فروش و نمایندگی ها انجام می شود. با توجه به اینکه مدل های مختلف سیب زمینی وجود دارد انتخاب مناسب ترین سیب زمینی می توا

پاسخی بگذارید