کشت و صنعت تابش
خانه / سیر / بازار خرید و فروش سیر مروارید اعلا

بازار خرید و فروش سیر مروارید اعلا

سیر همیشه یکی از اعضای اصلی سبد خرید خانوارها بوده است. بازار فروش سیر مروارید اعلا در ایران یکی از محصولاتی است که سود بالایی دارد. سیر در رنگ ها و اندازه های متنوعی در بازار خرید و فروش وجود دارد. این محصول نه تنها به صورت خام استفاده می شود بلکه به صورت پخته نیز کاربردهای بسیاری دارد. فرآوری انواع سیرها به صورت سیر ترشی، خشک شده و گاهی به شکل ادویه در بازار خرید و فروش توزیع می شود.

بازار خرید و فروش سیر مروارید اعلا

معالجه سل با مصرف سیر مروارید

معالجه سل با مصرف سیر مرواریدلازم به ذکر است بدانید انواع سیرهای موجود در بازار سرشار از اسید سولفوریک می باشند. وجود اسید سولفوریک در سیر موجب می شود میکروب و عفونت های سل از بین بروند .همچنین وجود  آلیسین در سیر خاصیت ویروس کشی و ضد باکتری فوق العاده ای دارد. پس با مصرف سیر مروارید می‎توانید با ویروس سل مبارزه و در نهایت خود را به صورت خانگی و بدون استفاده از داروهای شیمیایی معالجه کنید.

برای درمان بیماری سل با استفاده از سیر می توانید ابتدا سیر را له نمایید و به اندازه ی نصف قاشق چایخوری با یک لیوان شیر و چهار فنجان آب مخلوط نمایید. سپس مخلوط سیر، شیر و آب را روی شعله قرار دهید تا یک چهارم از آب آن کم شود. حال می توانید با مصرف سه بار در روز از این معجون بدست آمده بیماری سل را معالجه نمایید.

همچنین اگر این روش زمان زیادی را از شما میگیرد می‌توانید به جای این روش از روش ساده تری استفاده نمایید. به گونه ای که ابتدا چند قطره آب سیر را در یک لیوان شیر، ترجیحا شیر گرم باشد بهتر است، اضافه کنید و قبل از خواب این معجون شگفت انگیز را میل نمایید.

سیر نه تنها برای معالجه بیماری سل مفید است بلکه بطور کلی سلامت بدن با سیر اثبات شده است و بسیاری از پزشکان مصرف سیر را برای انواع بیماری ها توصیه می کنند. 

طرز تهیه ترشی سیر مروارید با سرکه سفید

علاوه بر خواص درمانی سیر برای سلامتی، از این محصول برای تهیه ترشی سیر استفاده می شود. در ادامه مطلب با طرز تهیه ترشی سیر مروارید با سرکه سفید آشنا می شوید.

برای درست کردن ترشی سیر مروارید، ابتدا باید سیر های هم اندازه انتخاب کنید. سپس در مرحله بعد باید پوست اضافی سیرها را از آن جدا کنید، بشویید و به مدت یک روز آنها را کنار بگذارید تا کاملا خشک شوند. حال باید سیرهای شسته شده و تمیز را بعد از گذشت یک روز درون شیشه ای مناسب قرار دهید ( می توانید از شیشه مربا و یا هر شیشه دیگری برای این کار استفاده نمایید). سپس فلفل، سبزی های معطر و خوش طعم و در نهایت مقداری نمک را روی سیرهای درون شیشه بریزید. در مرحله آخر نیز باید سرکه سفید را اضافه کنید به صورتی که روی سیرها پوشانده شود.

بعض از افراد علاقه دارند ترشی سیر مروارید را مدت طولانی تری نگه دارند که برای این کار بهتر است آن را کنسرو نمایند. برای این نصف قابلمه بزرگی را پر از آب نمایید و روی شعله قرار دهید. محکم در شیشه های ترشی را ببندید و به صورت برعکس یا همان وارونه در قابلمه آب قرار دهید تا آب جوش بیاید. بعد از یک ربع که شیشه در آب جوش بودند آنها را خارج کنید و کنار بگذارید تا به خوبی خنک شوند. این روش کار باعث می شود شما ترشی سیر سالم تری داشته باشید که مدت طولانی دوام می آورند.

برای تهیه ترشی سیر مروارید به نکات زیر توجه نمایید:

  • میتوانید از انواع سرکه ها استفاده کنید اما سرکه سفید برای تهیه ترشی سیر مروارید بهتر است.
  • بعد از گذشت چند روز شیشه سیر ترشی را نگاه کنید، اگر دیدید سرکه ان کم شده است مجدد سرکه اضافه کنید تا کاملا سیرها زیر سرکه قرار بگیرند.
  • اگر برای مصرف آن عجله دارید می توانید شیشه ترشی را در مکان آفتاب‌گیر قرار دهید تا سریعتر برسد و قابل مصرف باشد.
  • بهتر است برای ترشی سیر از ظروف شیشه ای استفاده کنید و  ظروف پلاستیکی را کنار بگذارید.
  • شیشه ها را قبل از استفاده حتما به خوبی با آب داغ شسته و سپس کاملاً خشک نمایید.
  • مهم ترین نکته این است که به هیچ عنوان قاشق کثیف داخل ترشی قرار ندهید یا اگر ترشی از سر سفره باقی ماند آن را مجدد داخل شیشه ترشی نریزید زیرا ترشی کپک می زند.
  • آخرین نکته این است که برای تهیه سیر ترشی مروارید با سرکه سفید بهتر است ابتدا سیرها را در آب چند ساعتی خیس نمایید چرا که پوست آن‌ها راحت تر جدا می شود.

چگونه کورک روی بدن را با سیر درمان کنیم؟

چگونه کورک روی بدن را با سیر درمان کنیم؟سیر به دلیل خواص فراوانی که برای بدن دارد از جمله تأثیر فوق العاده آن بر عفونت بدن، موثر بودن مصرف سیر برای کاهش فشار خون و بسیاری از خواص دیگری که برای انواع بیماری ها دارد، در بین مردم از اهمیت زیادی برخوردار است. 

همانگونه که در بالا گفته شد درمان سیر برای عفونت بدن و یا کورک هایی که در نهایت برخی از آنها عفونی می شوند بسیار موثر است. کورک به نوعی ضایعه ی پوستی گفته می شود که جوش قرمز رنگی است و در زیر پوست تشکیل می شود که بسیار دردناک است.

برای درمان کورک با استفاده از سیر می توانید مقداری آب سیر را بر روی کورک چرکی بمالید. سیر به دلیل خواص ضد عفونی کننده ای که دارد به سرعت با سرباز کردن کورک می تواند آن را درمان کند.

خاصیت ضد باکتری و ضدعفونی‌کننده‌ی سیر به دلیل وجود مقادیر زیادی آلیسین در آن می باشد. آلیسین برای از بین بردن باکتری‌های کورک بسیار مفید می باشد. این ماده به کاهش تورم حاصل از کورک نیز کمک می‌کند. همچنین سیر دارای تیوسولفینات است که این ماده هم نیز دارای خواص ضد میکروبی می باشد.

تفاوت بین سیر و سیر مروارید

سیر و سیر مروارید تفاوت چندانی ندارند و فقط انواع سیر مروارید دارای حبه های سفید، درشت و سالم می باشند که طرفداران بیشتری نسبت به سایر سیرها در بازار دارند.سیر مروارید در زمین های کشاورزی با کیفیت بالا تخلیه می شود و در خاک های قلیایی و شنی کشت می شود.

سیر مروارید برای تهیه انواع غذاها مانند سوپ، مرغ و غیره استفاده می شود. منطقه دامغان که محل تولید انواع سیر در کشور می باشد در داخل و خارج از کشور کاملاً شناخته شده است که بسیاری از آنها بطور غیر مستقیم و بدون واسطه در دسترس مصرف کنندگان قرار می گیرند.

سیر پاییزی

این سیر از انتهای آبان قادر به جوانه زدن است. بنابراین، می تواند از ماه اکتبر تا اواسط دسامبر کاشته شود. این گیاه برای برداشت زود هنگام و برای خوردن سبز ایده آل است. همچنین می تواند به خوبی نگهداری شود در صورتی که در یک اتاق گرم و خشک مانند آشپزخانه نگهداری شود. دو نوع سیر وجود دارد: سیر سفید و سیر بنفش.

سیر بهار

مرواریدها یا حبه های آن نسبت به سیرهای پاییزی حجیم تر هستند و از خواب بیشتری نیز برخوردار هستند، یعنی می گویند فقط از ماه دسامبر می توانند جوانه بزنند. بنابراین باید آن را از این دوره تا پایان ماه مارس بکارند. در مناطق جنوبی می توان در ماه نوامبر یا دسامبر این سیر را کاشت.

این سیر صورتی است: رنگ صورتی فقط بعد از جدا کردن میخک ها (“غلاف ها”) آشکار می شود زیرا فقط پوستی که آنها را پوشانده است با رنگ صورتی رنگ پوشانده شده است. سیر صورتی برای نگهداری طولانی مناسب است.

عوارض جانبی مصرف زیاد سیر در دوران بارداری

عوارض جانبی مصرف زیاد سیر در دوران بارداریلازم به ذکر است مصرف زیاد سیر در دوران بارداری برای خانم های باردار دارای عوارض جانبی می باشد. با وجود مزایای بسیاری که سیر برای دوران بارداری دارد، مصرف زیاد آن می تواند عوارضی را به همراه داشته باشد. در ادامه به عوارض جانبی مصرف سیر در دوران بارداری اشاره شده است:

  • مصرف زیاد سیر برای خانم های باردار باعث رقیق شدن غلظت خون آنها می شود. به همین دلیل، مصرف زیاد آن در هنگام  عمل سزارین یا جراحی، باعث خونریزی مس شود که گاهی اوقات ممکن است غیر قابل کنترل باشد.
  • به طور کلی مصرف سیر به کاهش فشار خون کمک می کند. در دوران بارداری، کاهش فشار خون می تواند باعث تشنج و بیهوشی شود.
  • ممکن است مصرف سیر با برخی از داروهای شیمیایی ضد انعقادی مانند انسولین و … واکنش های خطرناک و منفی داشته باشد.
  • سیر می تواند پخش انسولین را در بدن افزایش داده و سطح قند خون را کاهش دهد.
  • سیر با کاهش جذب ید در بدن منجر به کم کاری تیروئید می شود.
  • در نهایت مصرف بیش از حد سیر در دوران بارداری ممکن است منجر به سقط جنین شود.

آموزش نحوه درست کردن روغن سیر

برای بسیاری از افراد ابتدا این سوال پیش می آید که نحوه درست کردن روغن سیر چگونه است؟ حال میخواهیم آموزش درست کردن روغن سیر را در ادامه متن توضیح دهیم.

برای تهیه روغن سیر ۲ روش وجود دارد:

  • مخلوط سیر و روغن با تفت دادن 
  • له کردن سیر و اضافه کردن روغن بدون تفت دادن

برای روش اول ابتدا حبه سیرها باید به خوبی خرد شوند. سپس حبه سیر های خرد شده باید درون تابه ریخته شوند و با ۱/۲ فنجان روغن زیتون تفت داده شود. توجه داشته باشید که به جای روغن زیتون می توانید از روغن های دیگر استفاده کنید.

گرما و حرارت شعله ای که تابه را روی آن قرار داده اید باعث میشود عطر و طعم سیر به روغن شما انتقال داده شود. در این مدت باید به طور مرتب سیر و روغن را هم بزنید تا سیر به رنگ قهوه ای روشن تبدیل شود. افرادی که می خواهند روغن سیر تهیه کنند باید بدانند اگر روغن بیش از حد داغ شود عطر و طعم سیر را تغییر خواهد داد و اگر احیانا سیرها سوخت به هیچ عنوان از آنها استفاده نکنید و دور بریزید.

پس از تفت دادن مواد، آنها را در یک کنار قرار دهید تا کاملا خنک شوند و سپس درون طرفی بریزید و درب آن را محکم ببندید. درب ظرف را محکم ببندید تا رطوبت وارد آن نشود چرا که ورود رطوبت به ظرف موجب خراب شدن روغن می شود.

در روش دوم بدون این که سیر در داخل روغن زیتون تفت داده شود درست می شود. در این روش اول باید سیر ها با استفاده از چاقو کمی له شوند و سپس پوست آنها را باید جدا کرد. تفاوت این روش با روش قبلی در این است که دیگر نیاز به تفت دادن با روغن ندارد. شما می توانید روغن زیتون را بر روی سیر های له شده که درون ظرفی قرار دارند بریزید و درب ظرف را مانند روش قبل محکم ببندید.

حالا باید ظرف در بسته خود را به خوبی تکان دهید تا سیر و روغن کاملا مخلوط شوند. افرادی که می خواهند روغن آنها طعم دار شود می توانند از ادویه های مخصوص مانند آویشن، ریحان، جعفری، فلفل تند، زیتون و فلفل قرمز استفاده کنند. برای اینکه روغن سیر دارای طعم شود درون یخچال به مدت ۲ الی ۵ روز قرار دهید. 

تشخیص سلامت سیر مروارید

تشخیص سلامت سیر مروارید یکی از راه های تشخیص سلامت سیر مروارید مصرف آن است. سیر مروارید سالم نباید دارای طعم بد مزه ای باشد و معمولا دارای طعمی منحصر بفرد هستند. برخی از سیرها بسیار بزرگ هستند و ظاهری زیبا دارند که به گفته ی برخی از افراد این سیرها از کیفیت پایینی برخوردار می باشند و باید از مصرف آنها پرهیز کرد. چرا که به عنوان سیرهای چینی در بازار شناخته می شود و دارای نوعی سم هستند که برای سلامت بدن مضر می باشند.

سیر سالم باید سفید رنگ و بدون لکه و هر گونه له شدگی باشد. سیر دارای خواص درمانی بسیاری است که مشهورترین آنها تسکین درد و خاصیت ضد باکتریایی آن است. سیر دارای ویتامین های زیادی است، از جمله:

  • اسید فولیک
  • ویتامین سی
  • آهن
  • پتاسیم
  • منیزیم
  • کمی روی
  • ویتامین های B1 ، B2 ، B3

از آنجا که سیر در آب و هوای خوب در ایران با خاک حاصلخیز رشد می کند، بسیاری از کشورها سیر ایرانی و حتی سیر مروارید را می خواهند و خریداری میکنند. گیاه سیر گیاهی سرشار از مواد مغذی با کالری بسیار کمی است و همچنین عناصر کمتری دارد که باعث می شود در بهبودی بسیار قدرتمند باشد.

ترکیبات دارویی طبیعی موجود در سیر تازه یا مکمل های آن باعث تقویت عملکرد سیستم ایمنی و سلامتی کلی می شود. سیر خوشمزه و فواید سلامتی آن روز به روز تقاضا برای این محصول را افزایش می دهد.

طبق توصیه مرکز پزشکی، یک فرد بالغ سالم می تواند روزانه چهار گرم سیر مصرف کند. قدرت این گیاه به دلیل ترکیب فعال آن به نام آلیسین است. بو و طعم خاص سیر نیز به دلیل همین ترکیب است. با مصرف سیر می توانید از مزایای سلامتی این گیاه چند منظوره لذت ببرید.

جهت خرید و فروش این محصول می توانید با ما در ارتباط باشید:
میثم تابش
راه های ارتباطی با مدیر فروش:
mobile icon شماره موبایل: 09186322268
mobile icon شماره موبایل: 09186322267
email icon پست الکترونیکی: Meysamtabesh70@gmail.com

مطلب پیشنهادی

قیمت روز سیر گل تازه در فروشگاه

قیمت روز سیر گل تازه در فروشگاه ها متفاوت است، سیر گل در شهرهای شمال که مرکز کشت و تولید آن است نسبت به شهرهای دیگر بسیار ارزان تر می باشد. در فصل بهار که زمان

پاسخی بگذارید