کشت و صنعت تابش
خانه / سیب زمینی / خرید عمده سیب زمینی بذری ارزان قیمت

خرید عمده سیب زمینی بذری ارزان قیمت

امروزه سیب زمینی به یکی از مهم ترین و اصلی ترین خوراکی مورد نیاز در هر خانه ای تبدیل شده است و از آن برای تهیه ی انواع مختلف غذا ها و همچنین تنقلاتی مانند چیپس استفاده می کنند. 

همین باعث می شود که کشت و پرورش هرچه بهتر و بیشتر سیب زمینی به امر بسیار مهمی تبدیل شود و انتخاب بذر مناسب در تولید بیشتر این محصول تاثیر زیادی دارد. 

برای خرید عمده سیب زمینی بذری ارزان قیمت می توانید از این سایت که به عنوان بهترین فروشگاه بذر سیب زمینی با قیمت مناسب می باشد اقدام کنید. 

خرید عمده سیب زمینی بذری ارزان قیمت

منظور از بذر سیب زمینی اصلاح شده چیست؟

منظور از بذر سیب زمینی اصلاح شده چیست؟منظور از بذر سیب زمینی اصلاح شده این است که این نوع بذر ها هیچ گونه مشکلی ندارند و محصولی که از این بذر ها تولید می شود بسیار مرغوب و با کیفیت هستند. 

بذر های اصلاح شده نیاز به هیچ سم و کودی ندارند به همین دلیل محصول سالمی را با کاشت آن ها می توان برداشت کرد و همچنین میزان برداشت محصولات با این بذر ها دو برابر می شود و سود زیادی را برای کشاورزان به همراه دارد.

سیب زمینی هایی که از بذر های اصلاح شده به دست می آیند معمولا پوست آن ها به رنگ قرمز یا صورتی می باشد و خواص بیشتری نسبت به سیب زمینی های پوست زرد دارند. 

به طور کلی هدف تولید این بذر ها:

  1. بهتر شدن هرچه بیشتر غده های سیب زمینی 
  2. افزایش و بیشتر شدن تولید 
  3. مقاومت بالا در برابر انواع آفت ها و باکتری ها
  4. سازگاری با همه ی شرایط آب و هوایی و خاک 

بررسی و مقایسه کیفیت سیب زمینی بذری اگریا و مارفونا

بررسی و مقایسه کیفیت سیب زمینی بذری اگریا و مارفونابرای بررسی و مقایسه کیفیت سیب زمینی بذری اگریا و مارفونا ابتدا باید با ویژگی ها و خواص هر کدام از آن ها آشنا شوید.

  1. سیب زمینی اگریا یکی از پر مصرف ترین نوع سیب زمینی در ایران می باشد به همین دلیل کشاورزان علاقه ی زیادی به کشت این محصول به دلیل سود دهی بالا دارند اگریا از جمله سیب زمینی هایی است که نیمه دیر رس می باشد و دارای دوره ی خواب طولانی است البته این یک ویژگی منفی به شمار می رود زیرا خیلی دیر و کمتر از سیب زمینی های دیگر به بازار عرضه می شود و نسبت به سایر گونه ها به نگهداری بیشتری نیازمند رچه بیشتر کشاورزان می شود و از جمله ویژگی های مثبت دیگر اگریا این می باشد که بافت نیمه خشکی دارد و به همین دلیل است‌. بوته ی این گیاه متوسط و دارای برگ های بزرگ و باریک به رنگ سبز تیره می باشد که گل های سفید رنگ زیادی هم می دهند رنگ مغز و پوست سیب زمینی اگریا زرد بوده و اندازه ی آن بزرگ و بیضی شکل می باشد. تعداد غده های به دست آمده از هر بوته بسیار کم ولی درشت است به همین دلیل در صنعت چیپس سازی کاربرد بسیاری دارد و این امر سبب سود دهی همی توان آن را به راحتی در مدت زمان بیشتر در داخل انبار نگهداری کرد بدون آنکه خراب شوند.
  2. سیب زمینی مارفونا نوعی است که در همه ی مناطق کشور قابل کشت می باشد و معمولا زمان کشت آن در اوایل زمستان صورت می گیرد و بعد از مدت حدود ۵ تا ۶ ماه بعد از کشت سیب زمینی ها برداشت می شوند بهترین هوا برای کاشت این نوع سیب زمینی هوای سرد و بهترین زمان برداشت آن هم در هوای گرم می باشد به همین دلیل مارفونا جزو نمونه های نیمه زود رس و دارای غده های بیضی شکل به رنگ پوست زرد و مغز زرد روشن می باشد و از آن برای تهیه ی انواع مختلف چیپس استفاده می شود این نوع محصول دهی زیادی دارد و از هر بوته تعداد زیادی غده ی سیب زمینی برداشت می شود ولی زمان ارائه ی آن به بازار باید با زمان برداشت این محصول فاصله ی کمی داشته باشد زیرا ممکن است سیب زمینی ها خراب و چروکیده شوند. 

با توجه به مطالبی که در بالا گفته شد این دو سیب زمینی در رنگ مغز، نرمی پوست، زمان رشد، شرایط نگهداری، بوته ها و محصول دهی با هم متفاوت می باشند و هر کدام بسته به نیاز و سلیقه ی افراد مورد استفاده قرار می گیرند. 

 

آیا تراكم كاشت روي غده دهي سيب زميني اثر می گذارد؟

آیا تراكم كاشت روي غده دهي سيب زميني اثر می گذارد؟سیب زمینی از جمله مهم ترین گیاهان غده ای می باشد و تراکم کاشت سیب زمینی بر روی فرآیند غده دهی آن اثر مثبت می گذارد و این عمل برای گونه های مختلف سیب زمینی به صورت های متفاوتی اثر گذار می باشد برای نمونه می توان گفت که:

  1. تراکم کاشت بر روی گونه های مارفونا، مورن و کوزیما نشان داد که هرچه عمق کشت افزایش بیشتری پیدا کند غده های این نوع سیب زمینی ها بزرگ تر و بیشتر می شود. 
  2. در سیب زمینی نوع دراگا هرچه عمق کشت بیشتر شود غده های بذری سریع تر سبز می شوند و وزن محصول تولیدی بیشتر می شود. 
  3. گونه های گولدن واندر و ماریس پیپر هرچه تراکم کشت در آن ها افزایش پیدا کند محصول تولید بیشتر و با غده های بزرگتر می باشد. 

به طور کلی تراکم کاشت غده های سیب زمینی با توجه به اندازه ی غده ی بذر ها و نوع خاک بستگی دارد و به همین دلیل در شرایط خشک آن ها را در عمق بیشتری از خاک کشت می کنند و اگر خاک مرطوب باشد نیازی به کاشت غده ها در عمق زیاد نیست و در شرایط محیطی سرد باید غده ها را در عمق کم کشت کرد عمق اصلی برای کشت مناسب این گیاه بین ۶ تا ۱۵ سانتی متر می باشد و بسته به نوع خاک بیشتر یا کمتر می شود.

برای اینکه تولید و برداشت بسیار زیادی از این محصول را داشته باشید تراکم بوته های سیب زمینی در زمین های کشاورزی باید بین ۵۳ تا ۵۶ هزار بوته باشد و این مقدار با توجه به نوع رشد بوته ها یعنی کاملا ایستاده، ایستاده تا خیلی ایستاده، ایستاده تا نیمه ایستاده، نیمه ایستاده، نیمه ایستاده تا خوابیده، خوابیده، خوابیده تا کاملا خوابیده و کاملا خوابیده متغیر می باشد. 

اردبیل قطب تولید بذر سیب زمینی مرغوب

اردبیل قطب تولید بذر سیب زمینی مرغوباستان اردبیل به عنوان قطب اصلی تولید بذر سیب زمینی مرغوب در ایران شناخته می شود و کیفیت بذر هایی که در این استان تولید می شوند بسیار بالا و درجه یک هستند. 

تولید بذر سیب زمینی ها در این استان به این صورت می باشد که در مرحله ی اول ریز غده های سیب زمینی را تولید می کنند که این غده های کوچک از کشت سیب زمینی در محیط های مخصوصی که هیچگونه آلودگی ندارند به وجود می آیند و بعد از مرحله ی اول کشت به عنوان بذر مادر در زمین های کشاورزی استفاده می شوند.

استان اردبیل یکی از مراکز پیشرفته و مهم برای تولید و تهیه ی بذر سیب زمینی در کشور محسوب می شود به گونه ای که این محصول به عنوان مهم ترین محصولات تولیدی استان بوده و حدود یک چهارم سیب زمینی کل کشور را تامین می کند. 

به دلیل شرایط خوب کشاورزی و خاک حاصل خیز کشت سیب زمینی را در فصل پاییز و زمستان هم انجام می دهند که این کشت تنها در اردبیل است که از نیمه ی دوم آبان ماه شروع می شود و تا اسفند ماه ادامه دارد‌. 

راهنمای خرید سیب زمینی بذری ارگانیک با بازدهی عالی

راهنمای خرید سیب زمینی بذری ارگانیک با بازدهی عالینکات مهم در خرید سیب زمینی بذری ارگانیک با بازدهی عالی این است که:

  1. حتما گونه ای را خریداری کنید که بر روی آن نوشته باشد مناسب کشت در باغچه و گلدان
  2. تعداد دانه های بذری که در داخل این بسته ها وجود دارد در حدود ۴۰ تا ۵۰ عدد می باشد.
  3. رنگ بذر ها قرمز و صورتی است. 

خرید سیب زمینی بذری ارگانیک با بازدهی بالا به این دلیل رونق فراوانی پیدا کرده است که به دلیل نوع بذر آن در برابر انواع آفت ها و بیماری ها بسیار مقاوم می باشند و تعداد محصولی که می دهند بسیار بیشتر از نوع معمولی آن است تقریبا دو برابر بیشتر می باشد‌. 

این بذر ها در هر شرایط آب و هوایی رشد می کنند و در همه ی مناطق گرمسیر و سردسیر قابل کشت هستند گونه های جدید به صورت دیر رس، متوسط رس و زود رس می باشند. 

دارای مقدار بسیار زیادی قند هستند و مقاومت بالایی دارند در برابر ضربه و همچنین در شرایط انبار داری به راحتی دوام زیادی دارند. 

برای خرید این نوع سیب زمینی باید دقت کنید که حتما بذر ها سالم و بدون هر گونه ناخالصی باشند و بسته بندی این بذر ها هم به صورت پلمپ شده و ارگانیک است‌.

ارقام جدید سیب زمینی در ایران

ارقام جدید سیب زمینی در ایرانسیب زمینی ها از جمله گیاهان دو لپه ای هستند که عمر مفید آن ها یک سال بوده و از طریق غده تکثیر می شوند. این محصول دارای ۹۰ جنس و بیش از ۲۸۰۰ گونه مختلف می باشد که در کشور ما ایران به دلیل شرایط آب و هوایی مساعد و خوب انواع مختلف این گیاه قابل کشت و برداشت هستند البته در چند سال اخیر گونه های جدید و بیشتری برای تولید بهتر و متنوع تر در ایران کشت می شوند.

از جمله ارقام جدید سیب زمینی در ایران شامل:

  1. میلوا سیب زمینی است که دارای اندازه ی بزرگ و بیضی شکل به رنگ پوست و مغز زرد رنگ می باشد و از این نوع سیب زمینی تنها برای تازه خوری استفاده می شود و از جمله گونه های نیمه زود رس به شمار می رود.
  2. فونتانه از انواع نیمه زود رس تا نیمه دیر رس است و دارای پوست و مغز زرد رنگ بوده به شکل بیضی و اندازه ی نسبتا بزرگ دیده می شود و از آن برای فرنچ فرایز استفاده می شود.
  3. سانته دارای غده های بزرگ و بیضی یا دایره ای شکل است و پوست و مغز آن به رنگ زرد روشن می باشد و برای تازه خوری بسیار مناسب هستند. 
  4. سانتانا که رنگ دارای پوست زرد رنگ و مغز زرد روشن بوده و از جمله گونه های نیمه زود رس تا نیمه دیر رس به شمار می رود و بیضی شکل است. مصارف آن بیشتر برای تازه خوری و تهیه ی چیپس و فرنچ فرایز مناسب می باشد. 
  5. ساتینا دارای رنگ پوست و مغز زرد رنگی است و از جمله سیب زمینی های نیمه زود رس و با اندازه ی متوسط می باشد و از آن فقط برای تازه خوری استفاده می کنند. 
  6. راموس پوست و گوشت زرد رنگی دارد و نیمه زود رس تا دیر رس می باشد اندازه ی این سیب زمینی بزرگ بیضی شکل است بسیار برای تازه خوری مناسب می باشد. 
  7. رامبا که بیضی شکل و به اندازه ی متوسط می باشد و نیمه زود رس تا نیمه دیر رس است و مصرف آن بیشتر برای تهیه ی چیپس و تازه خوری می باشد.
  8. جلی پوست و گوشت زردی دارد و از جمله سیب زمینی های نیمه دیر رس می باشد برای تهیه ی چیپس بسیار از این نوع استفاده می شود. 
  9. پیکاسو رنگ پوست آن زرد است و گوشت زرد کم رنگی دارد و از نوع های نیمه زود رس تا نیمه دیر رس می باشد و برای تازه خوری از آن ها استفاده می شود. 
  10. بورن دارای پوست و گوشت زرد رنگ بیضی شکل بزرگ می باشد و معمولا برای تازه خوری مصرف می شود. 
  11. آلمرا که بیضی شکل بوده و اندازه ی آن هم متوسط می باشد از جمله محصولات گروه نیمه زود رس است که برای تازه خوری بسیار مناسب می باشد. 
  12. اسپونتا از جمله سیب زمینی های نیمه زود رس و دارای پوست و مغز زردی است که اندازه ی نسبتا بزرگی دارد و برای تازه خوری و تهیه ی چیپس بسیار کاربرد دارد.
  13. اگریا که از گونه های نیمه دیر رس بوده و زرد رنگ می باشد اندازه ی غده های آن بزرگ و بیضی شکل است و بسیار برای تولید انواع چیپش کاربرد دارد.
  14. آجیبا  نیمه زود رس می باشد و دارای بوته های متوسط با غده های زرد رنگ و بیضی شکل بزرگ است که از این نوع سیب زمینی بیشتر برای تازه خوری استفاده می شود و در برابر انواع ویروس ها و باکتری ها مقاوم است. 
  15. آریندا دارای بوته های متوسط و غده های دایره ای یا بیضی شکلی می باشد که رنگ پوست آن زرد و گوشت آن زرد کم رنگ است میزان برداشت این محصول بسیار زیاد می باشد و کاشت آن سود آوری زیادی به دنبال دارد.
  16. بانبا از انواع نیمه زود رس می باشد دارای غده های بیضی شکلی که گوشت زرد روشن و پوست زرد رنگ دارد. 
جهت خرید و فروش این محصول می توانید با ما در ارتباط باشید:
میثم تابش
راه های ارتباطی با مدیر فروش:
mobile icon شماره موبایل: 09186322268
mobile icon شماره موبایل: 09186322267
email icon پست الکترونیکی: Meysamtabesh70@gmail.com

مطلب پیشنهادی

 فروش عمده سیب زمینی بذری

 فروش سیب زمینی بذری توسط بسیاری از مراکز فروش و نمایندگی ها انجام می شود. با توجه به اینکه مدل های مختلف سیب زمینی وجود دارد انتخاب مناسب ترین سیب زمینی می توا

پاسخی بگذارید