کشت و صنعت تابش
خانه / سیر / مرکز فروش سیر بذری در همدان

مرکز فروش سیر بذری در همدان

سیر یکی از مواد غذایی فوق العاده پر خاصیت است. از این محصول نه تنها به عنوان یک طعم دهنده غذا استفاده می شود، بلکه از آن، انواع دارو و لوازم آرایشی-بهداشتی تولید می کنند. در این بحث بیشتر می خواهیم روی مرکز فروش سیر بذری در همدان و همین طور فواید استفاده از آن اشاره نماییم. مرکز فروش سیر بذری در همدان

چه سیر بذری کشت کنیم ؟

چه سیر بذری کشت کنیم ؟

سیر، یکی از صیفی جات می باشد که از تیره سوسنی ها به شمار می رود. به طور بومی در فلات کشورمان کشت و برداشت می شده که تاکنون هم آن را تولید می کنند. این گیاه، دارای چندین غده است که به اصطلاح به غدد آن حبه می گویند. به دلیل خواص منحصر به فرد گیاهی و طعم دهی فوق العاده، همواره مورد توجه بوده است. 

این حبه ها توسط یک پوسته بسیار نازک به هم چسبیده شده اند. نوع تازه آن، همراه با برگ لوله ای شکل ارائه می شود که رنگی سبز دارد. در واقع، خود سیر نوعی ریشه محسوب می شود که در زیر زمین به وجود می آید. درست مانند سیب زمینی، پیاز، هویج، شلغم مو‌ سیر، پیازچه و غیره محصولات دیگر از این دست. 

اما بذر سیر، در واقع خود محصول آن است. یعنی شما یک سیر کامل را در نظر بگیرید که تا ۱۵ حبه دارد. آن ها را از همدیگر سوا کنید و شرایط خوب را برای ‌شان فراهم کرده و بکارید. این گونه می شود که شما می توانید پس از چندی، جوانه های سیر را مشاهده کرده و سیر‌چه پیاز را به دست آورید. 

در حال حاضر، بیشتر کشاورزان برای این که بتوانند سریع به آن نتیجه ای که می خواهند برسند، از سیر‌چه پیاز استفاده می کنند. البته عده ای نیز تنها کارشان این است در کنار کشت و زرع سیر اصلی، در کار کاشت بذرها می باشند که پس از رشد و نموی آن، محصول را برای کسانی که می خواهند، سیر را بکارند، به فروش رسانند. 

اما چه سیر بذری کشت کنیم؟ این بسته به منطقه آب و هوایی دارد، البته در کنار این، شرایط خاک، نوع آبیاری و سایر موارد دیگر هم بستگی دارد. جهت کشت، شما نیاز است که در گام نخست، حبه های سیر جدا شده را ضد عفونی کنید تا به این گونه محصول قارچ نزند و پس از آن، در خاک فرو ببرید. 

بهترین روش در کاشت سیر، شیوه خطی می باشد که به راحتی آبیاری می گردد و می توانید در زمان رسیدن هم آن را آسان برداشت کنید. در این شیوه، بیشتر سیرها را در ردیف هایی که فاصله شان بین ۲۰ تا ۲۵ سانتی‌ متر می باشد، می کارند. در نظر داشته باشید که که بذرها نبایستی در خاک عمیقی کاشته شوند. 

بهترین سیر در ایران کدام است ؟

در مکان های مختلفی از کشورمان مشاهده می کنیم که کشاورزان زیادی در کار زرع سیر می باشند. این محصول به دلیل این که به آب زیادی نیاز ندارد و با توجه به مشکلات آبی ای که در چند سال اخیر گریبان گیر ما شده، یکی از گیاهان بسیار با اهمیت به شمار می رود؛ بگذریم از این که یک محصول بسیار سودمند  برای بدن است. 

ولی بهترین سیر در ایران کدام است؟ در این زمینه بایستی اشاره کنیم که در کشورمان سه نوع سیر کشت و برداشت می شود که نام های آنان به این شرح می باشد: 

  1. سیر قرمز: این محصول درشت تر است و رنگ پوست آن صورتی و متمایل به قرمز می باشد. به همین دلیل به آن این نام را داده اند. 
  2. سیر سفید: معروف ترین محصولی است که ما در همه جای کشور به راحتی به آن دسترسی داریم و از این سیر نیز به صورت روزانه استفاده می کنیم. 
  3. سیر روکامبول: این سیر در واقع خواستگاه آن کشور مصر است که بیشتر در مناطقی با آب و هوای گرم می روید. این به سیر البته اسپانیایی هم می گویند. 

اما سیر در جاهای گوناگونی کشت و برداشت می شود. از جمله معروف ترین استان هایی که در آن می بینیم این محصول غذایی کاشته می شود این ها هستند: 

  • همدان 
  • خراسان (جنوبی، شمالی و رضوی) 
  • سمنان 
  • مازندران 
  • خوزستان 
  • مرکزی 

در این میان سیر های همدان، مشهد و اهواز از شهرت بسیار زیادی برخوردار می باشند که در بیشتر جاهای ایران می شود به راحتی پیدای ‌شان کرد. قابل ذکر است که کشاورزان در این استان ها محصولات خود را به صورت تازه (سیر سبز) و خشک ارائه می دهند. اغلب همدانی ها به روش دوم محصولات شان را عرضه می کنند. 

در هر حال، سیر یکی از بهترین مواد غذایی به شمار می رود که در ایران شرایط کشت آن کاملاً مساعد است. خوب است بدانید که در بخش های گوناگونی از ایران، کشت سیر بر اساس فصل انجام می شود. آنچه باعث می گردد تا یک سیر از کیفیت عالی ای برخوردار باشد، توجه داشتن به کیفیت بذر (پیازچه)، نوع کود دهی، آبیاری و رسیدگی است. 

عمده فروشان و توزیع کنندگان سیر بذری

عمده فروشان و توزیع کنندگان سیر بذری سیر بذری به دلیل استفاده زیادی که از آن کشاورزان می نمایند، به صورت کلی ارائه می شود. این سیر می تواند از هر نژادی (سفید و قرمز) باشد و فرقی ندارد. عمده فروشی سیر و توزیع کننده آن، محصول را عموماً در بسته بندی های گوناگون و یا به شکر فله ای ارائه می کند. این بذرها به صورت حبه ای و یا کامل عرضه می شوند. 

خرید سیر بذری را کشاورزانی انجام می دهند که بیشتر در کار گرفتن پیازچه و سپس فروش آن به سایر همکاران دیگرشان است. البته برخی از آنان نیز خود در این حوزه فعال می باشند و بخشی از زمین های خود را برای این منظور کنار می گذارند. آنان با خرید کلی این محصول، می تواند از نظر اقتصادی مقرون به صرفه عمل کنند. 

در هر حال، سیری را که به شکل ده ها کیلو حتی تناژ به دست آورد، بسیار ارزان تر تمام می شود و طبعاً فروشنده نیز تخفیفاتی را در این حوزه در نظر می گیرد. روی هم رفته، عمده فروش، محصولات خود را برای بازرگانان نیز ارائه می کند که آنان چنین کالایی را به کشورهای مختلفی صادر می کنند. 

از این میان می شود به کشورهای اروپایی ای مانند بلغارستان، آلمان و روسیه اشاره کرد و همینطور کشورهای همسایه که بیشتر افغانستان، عراق، آذربایجان و غیره می باشند. روی هم رفته، این محصول به دلیل منحصر بودن آن و فواید زیادی که دارد، همواره مورد توجه افراد زیاد در طول تاریخ قرار داشته است. 

سیر عمده را به شکل سبدی در وزن های مختلف، توری و یا کیسه های بزرگ عرضه می کنند. این سیر ها می توانند هر کدام شان، مقدار زیادی محصول بدهند که از این نظر بسیار مورد توجه واقع شده اند. تصور کنید که یک حبه می تواند یک سیر کاملاً ۱۲ حبه ای را تولید کند که این بسته به شرایط کاشت و مراقبت های خاص خود هم دارد. 

سایز گیاه سیر چقدر است ؟

سیرها از نقطه نظر درشت و ریز بودن اهمیت خاصی دارند. به همین دلیل هنگامی که بحث معامله آن بوجود می آید، به این نکته توجه جدی ای صورت می گیرد. آنان را می توان از نظر سایز بندی، به ریز، میانه و درشت دسته بندی کرد. عموماً سایز را به طور کامل می گیرند یعنی پیش از این که سیر حبه شود و درون پوسته خود باشد. 

ولی سایز گیاه سیر چقدر است؟ در پاسخ به این پرسش می بایستی گفت که گوناگون می باشد. مثلاً کوچکترین آن ها می تواند ۲ تا ۳ سانتی متر داشته باشید و یا این که ۴، ۶ و ۷ سانتی متری هم دیده شده است. هر کدام از بخش هایی که سیر کشت می شود، بسته به آن شرایط اقلیمی و نوع کشت، می تواند سیر ابعاد مختلفی پیدا کند. 

البته دقت داشته باشید که ابعاد سیر، ربطی به حبه های آن دارد. ممکن است یک سایز بزرگ، تنها ۶ تا ۷ حبه داشته باشد و یک سایز کوچک ۱۵ حبه. بحث حبه ها به طور کل از این قضیه جدا است. روی هم رفته، یکی از مسائلی که باعث می شود روی نرخ سیرها هم تاثیر زیادی بگذارد، همین موضوع اندازه های آن است. 

برای مثال، سیر هایی که از نقطه نظر سایز درشت تر هستند، بازار خوبی دارند و حتی به عنوان یک کالای صادراتی به آنان نگاه می شود؛ از نرخ بالاتری نسبت به نوع کوچک و ریز برخوردار اند. این ها همه مواردی بود که شما هم می توانید در هنگام خرید از این ‌موارد استفاده کرده و یک محصول خوب و عالی ای را تهیه کنید. 

توجه کنید که سیرها با هم دیگر از نظر کیفیت هم متفاوت هستند و این مسئله می تواند روی سایزبندی شان نیز تاثیر بگذارد. 

راهنمای خرید سیر بذری ممتاز

راهنمای خرید سیر بذری ممتاز پیش از این که به مسئله راهنمایی خرید سبز بذری ممتاز بپردازیم، یک نکته در این زمینه بسیار اهمیت دارد. شما پیش از تهیه، حتماً باید مشخص کنید که به چه نوع از بذری نیاز دارید؟ شرایط آب و هوایی، نوع خاک زمین و سایر موارد دیگر را به خوبی مورد ارزیابی و بررسی قرار دهید. برای خرید نوع مرغوب، حتماً با کسانی مشورت کنید. 

این گونه است که راحت و بدون دردسر خواهید توانست سیر بذری با کیفیت را به دست آورده و از سوی دیگر، حاصل خوبی هم برداشت کنید. در هر صورت، چند مسئله روتین که همه به نوعی به آن توجه دارند را برای تان در این بخش می آوریم که تا اندازه می ‌تواند شما را در زمینه خرید یک محصول مرغوب راهنمایی کند: 

  • موضوع اصلی در کیفیت بذر است که بایستی کاملاً سالم باشد. 
  • از سیر های درشت بیشتر استفاده کنید. (اگرچه در این زمینه اختلاف نظر وجود دارد.) 
  • از تهیه سیر هایی که زردی در ریشه های آن می بینید، خودداری نمایید. 
  • سیر باید رنگ خوب داشته باشید. برای نمونه اگر نوع سفید را می خواهید بخرید، بسیار شفاف به نظر برسد. 

هنگامی که این مرحله را به خوبی پشت سر گذاشتید، شروع به کشت آن می کند. خوب است بدانید که بطور معمول هر هکتار بین ۲ تا ۳ تن سیر می کارند که البته این قضیه به خود کشاورزان و این که در چه فاصله هایی محصول را می کارند، بستگی دارد. 

مشخصات سیر بذری و خوراکی درجه یک

فرقی بین سیرهای بذری و خوراکی نیست؛ در واقع شما از هر دوی آنان می توانید استفاده کنید. تنها نکته اصلی در این است که سیرهای درشت را بیشتر برای خوراکی استفاده می نمایند چون راحت پوست شان گرفته می شود و از سوی دیگر، می تواند به آسانی آن را قطعه قطعه نمایند. 

اکثراً از سیرهای ریز برای درست کردن ترشی استفاده می شود؛ اگرچه قطعیت ندارد، ولی ترشی های سیر ریز، خوش طعم تر هستند و به زودی نیز برای خوردن آماده می شوند. مسئله عمده در مشخصات سیر بذری و خوراکی این است که حتماً باید سالم باشد. 

توجه داشته باشید که سیر سالم، حبه های آن بسیار سفت و محکم هستند و با فشار دادن، اصلاً در آنان احساس نرمی پیدا نمی کنید. همینطور سیر هایی باید رنگ طبیعی خود را داشته و به زردی نگراییده‌ باشند و از همه مهمتر این‌ که در انبارها و مکان های مناسبی دور از نم و رطوبت از آنان مراقبت شود. 

همه چیز درباره خواص سیر برای بدن

همه چیز درباره خواص سیر برای بدن در این بخش می خواهیم همه چیز را درباره خواص سیر برای بدن به شما توضیح دهیم. خوب است بدانید که این گیاه، سرشار از ویتامین های گروه ب، اعم از ب۱، ب۲ و ب۳ می باشد. در سیر وفور ویتامین ث هم پیدا می شود. این محصول مواد آلی همچون پتاسیم، آهن، کلسیم و منیزیم را در خود جای داده است. 

همین ویتامین ها مواد معدنی اند که باعث شده بسیاری از شرکت های دارو ‌سازی و لوازم آرایشی بهداشتی از آن کار بگیرند. به برخی از فواید مهم آن توجه کنید: 

  • مقاومت بدن را در برابر میکروب ها و باکتری های گوناگون بالا می برد. 
  • درمان کننده عفونت تنفسی است. 
  • سیر خام می تواند درد دندان را تسکین دهد. 
  • آن را اگر روی زگیل قرار دهید، باعث می شود به مرور از بین برود. 
  • به دلیل داشتن آهن، گیاهی مفید برای تصفیه خون می باشد. 
  • سیستم گوارش را تمیز و میکروب زدایی می کند. 
  • برای پایین آوردن قند، فشار و کلسترول خون توصیه می شود. 

این محصول فواید زیاد دیگری هم دارد که از آن جمله می شود به بهبود عمل کرد قلب، کلیه و حتی کبد اشاره کرد. همینطور در هنگامی که سرما می خورید نیز می توانید از آن استفاده کنید. 

جهت خرید و فروش این محصول می توانید با ما در ارتباط باشید:
میثم تابش
راه های ارتباطی با مدیر فروش:
mobile icon شماره موبایل: 09186322268
mobile icon شماره موبایل: 09186322267
email icon پست الکترونیکی: Meysamtabesh70@gmail.com

مطلب پیشنهادی

بازار خرید و فروش سیر مروارید اعلا

سیر همیشه یکی از اعضای اصلی سبد خرید خانوارها بوده است. بازار فروش سیر مروارید اعلا در ایران یکی از محصولاتی است که سود بالایی دارد. سیر در رنگ ها و اندازه های

پاسخی بگذارید