کشت و صنعت تابش
خانه / ترشی سیر / قیمت خرید ترشی سیر مروارید

قیمت خرید ترشی سیر مروارید

برای اطلاع از قیمت سیر مروارید، می توان در وب سایتهای مختلف پیدا نمود. سیر ترشی مروارید، یکی از انواع ترشی هایی است که طرفداران زیادی دارد. سیرهای قهوه ای رنگی که در سیر ترشی بسیار نرم و خوشمزه هستند و عطر دلچسبی نیز دارند. خواص سیر ترشی خانگی نسبت به مدل کارخانه ای آن بسیار بیش تر است و برای اشخاص ابتلا به بیماری های قلبی و فشار خون بالا موثر می باشد، اما به شرطی که در خوردن آن تعادل را رعایت نمود.

قیمت خرید ترشی سیر مروارید

ترکیبات موجود در ترشی سیر مروارید

ترکیبات موجود در ترشی سیر مروارید

بهترین سیر ترشی را می توان با سیرهای تازه در فصل بهار تهیه کرد. چرا که هم طعم بهتری دارند و هم پوست آن را حت تر جدا می شود، پس از اینکه سیر ها خوب شسته شد و پوست آن را تا جایی که روی هر حبه فقط یک لایه نازک باشد، جدا کرد کافی است زمان داده شود تا سیر ها خشک شوند. پس از خشک شدن ، یک ظرف شیشه ای در دار را که کاملا خشک و تمیز است می توان برداشته و سیر ها را داخل آن چید. باید دقت کرد که حتما ظرفی  انتخاب شود که شیشه ای باشد، و از قرار دادن ترشی داخل ظروف پلاستیکی خودداری شود و از میان ظرف های شیشه ای نیز بهترین انتخاب ، ظروفی است که رنگهای تیره دارند. نمک و سرکه را هم اضافه شود و در یک مکان خشک قرار داده شود تا به تدریج سرکه جذب سیر شده و سیرترشی آماده شود، همانطور که می دانید ارزش ترشی سیر به قدمت آن است، معمولا  ترشی سیر پس از دو ماه آماده می شود، اما هرچه بیشتر بماند ترشی خوشمزه تر و بهتری خواهد شد.باید فقط توجه نمود که، در طی این زمان هر چند وقت یک بار بخصوص در اوایل باید ترشی را سرکشی کرد و زمانیکه سرکه کاملا جذب سیر شده و یا مقدارش کم شده است باز هم با سرکه ظرف ان را پر کرد. و شما می توانید در وب سایتهای مختلف اطلاعات مفیدی درمورد بوی سیر تازه، ادویه ترشی سیر، مصرف شیر ترشی  و همچنین ویتامین‌های سیر مروارید پیدا کنید. 

بوی سیر تازه کمتر است یا ترشی سیر ؟

حبه‌های سیر استفاده شده برای این محصول سفیدرنگ و بسیار باکیفیت هستند. ناگفته نماند که در مقایسه با سیر تازه، ترشی سیر بوی نسبتا کمتری دارد و درنتیجه بعد از خوردنش همراه با غذا، دهان کمتر بو می‌گیرد. البته سیر به هر شکلی عطر و بوی خاص خود را دارد. یکی از مهم‌ترین دلایل برای استفاده از سیر به‌عنوان چاشنی، فواید و مزایای بی‌شمار آن است. ازجمله فواید این خوراکی باید به نقش مهمش در پیشگیری از بروز برخی بیماری‌ها مانند یبوست و مشکلات پوستی اشاره کنیم. البته سیر در تنظیم فشار خون نیز موثر است. خواص ترشی سیر مروارید به سیر تازه نزدیک است و اکثر فواید این خوراکی منحصربه‌فرد زمانی نصیب فرد خواهد شد که به‌اندازه و در حد اعتدال مصرف شود. همان‌طور که اشاره شد، یکی از مزایای سیرترشی نسبت به سیر تازه، بوی ملایم‌تر آن است. یکی از مضرات سیر خام این است که، سیر برای مادران شیرده چندان مناسب نیست. چون مصرف سیر باعث می شود شیرشان بدمزه شود و در نتیجه این امکان وجود دارد که نوزاد از خوردن شیر منصرف شود. یکی دیگر از مضرات سیر این است که اگر در مصرف سیر زیاده روی کنید، دچار مشکلاتی مانند کاهش فشار خون، سرگیجه، آلرژی (حساسیت)، و به ندرت خونریزی خواهید شد. سیر را هم باید به اندازه مصرف کرد. مصرف سیر بوی خیلی بدی به دهان می‌دهد. بهتر است بعد ان سریعا مسواک طعم دار یا آدامس بجوید؛ بنابراین یکی دیگر از مضرات سیر بد بو کردن دهان است. یکی از مضرات سیر احساس سوزش در دهان و یا معده و همچنین سوزش معده است. با خوردن سیر ممکن است دهان و معده تان بسوزد. مصرف سیر گاهی منجر به بروز بادشکم، تهوع و استفراغ، بوی بد بدن و اسهال خواهد شد؛ بنابراین مصرف زیاد سیر خام هم بی ضرر نیست و مضرات سیر میتواند شامل این موارد باشد. گاهی مصرف سیر خام منجر به آسم و سایر واکنش‌های آلرژیکی شده است. طبق بررسی‌های انجام شده، بیمارانی که دارو‌های ضد انعقاد خون مانند آسپرین مصرف می‌کنند، باید در مصرف سیر احتیاط و دقت کنند، چون سیر مانع از انعقاد خون خواهد شد؛ بنابراین اشخاصی که جراحی می‌کنند، باید ۷ تا ۱۰ روز پیش از جراحی از خوردن سیر پرهیز جدی بکنند، چون زمان خونریزی را ‏افزایش می‌دهد.. شاید اتفاق افتاده که افرادی را دیدید که از روغن سیر برای درمان عفونت قارچی، زگیل و میخچه استفاده می‌کنند. طبق بررسی‌های بدست امده سیر می‌تواند عفونت‌های قارچی مثل عفونت‌های قارچی پای ورزشکاران را درمان کند، اما تاثیر آن برروی زگیل‌ها و میخچه هنوز به اثبات نرسیده است.. دربارداری اگر سیر را به به اندازه مصرف کنید خطری ندارد. اما اگر ان را بیش از حد به عنوان دارو مصرف کنید ممکن است خطرساز باشد. سیر ترشی. اگر سیر را روی پوستتان قرار دهید عموما خطرناک است. چون سیر میتواند باعث آسیب رساندن به پوست به شکل سوختگی بشود. طبق بررسی‌های زیادی که روی تاثیر سیر بر چربی خون، کلسترول خون و تری گلیسیرید شده است، برخی می گویند سیر بر کلسترول بالا تاثیردارد . و برخی میگویند بی تاثیر است.سیر برای درمان سرطان سینه و سرطان ریه بی فایده است. برخی معتقدند مصرف سیر تاثیری در درمان قند خون بالا ندارد. به گفته محققان هرچند در نتایج آزمایشگاهی مصرف سیر باعث کاهش باکتری هیلوباکتر شده بود، ولی در عمل سیر در درمان هیلوباکتر تاثیری ندارد.

مهم‌ترین دلایل برای استفاده از سیر به‌ عنوان چاشنی

مهم‌ترین دلایل برای استفاده از سیر به‌ عنوان چاشنی

سیرترشی، نوعی ترشی است که از قراردادن سیر خشک در درون سرکه تهیه می‌شود. این مخلوط پس از حداقل ۶ ماه می توانید نسبت به  مصرف سیر ترشی اقدام نمایید و هر چه از تاریخ تهیهٔ آن بیشتر بگذرد مرغوب‌تر می‌شود، به گونه‌ای که مرغوبیت آن را به سن آن مربوط می‌نمایند و سیر ترشی هفت ساله از مرغوبیت بالایی برخوردار است. برخی خانواده ها بر این باورند که هرچه از زمان تهیه ترشی بگذرد کیفیت بهتری پیدا می کند، و حتی معتقدند سیر ترشی چند ساله خاصیت درمانی دارد و التیام دهنده بیماری های قلبی است. اما حقیقت این است، اگرچه ترشی های جاافتاده، خوشمزه تر هستند، ولی باید دانست سرکه و نمک افزوده شده به ترشی با گذر زمان از خاصیت و میزان مواد مغذی ترکیبات ترشی می کاهد و آن را به محصولی بی ارزش تبدیل می کند. لازم بدکر است که، ماندگاری زیاد برخی از انواع ترشی موجب ایجاد فعل و انفعالات شیمیایی در آن شده و ماده ای مضر به نام نیترات تولید می شود که، در طولانی مدت خطر ابتلا به سرطان معده را افزایش می دهد. باید بدانید سیر موجود در خیارشور طی فرآیند تخمیر اکثر میکروب های خیار یا شکوفه آن را به خود جذب می کند و غیرقابل مصرف می شود. پس از خوردن این نوع سیر چشم پوشی کنید. سیر ترشی مفید است و مقداری از خواص سیر را دارد اما مواد غذایی را تا می توانید به صورت تازه میل کنید. سیر وقتی به صورت ترشی در می آید، دست خوش تغییراتی خواهد شد که به حرارت محیط، سرکه، زمان نگه داری و… بستگی دارد، ولی در اکثر موارد دارای خواصی شبیه به سیر است. سیرترشی‌، تنها چاشنی غذایی است که برای همه طبع ها و برای هر فردی با هر مزاجی چه بلغمی‌، چه سودایی‌، چه صفرایی و چه دموی‌مزاج مناسب بوده و به‌دلیل اعتدال طبعی که دارد حتی بیماران نیز می‌توانند بدون هیچ مشکلی از آن میل کنند. هر چه ترکیبات آروماتیک (معطر) سیر بیشتر باشد، سیر تازه‌تر و خاصیت بیشتری دارد ضمن این‌که سیر‌ترشی‌های بودار خاصیتی نزدیک به سیر تازه دارند. انواعی از سیر‌ترشی‌ها که سیر آن پخته شده یا سیر سرخ کرده به جهت آن‌که طی فرآوری به مقدار زیادی مواد مغذی و معطر خود را از دست می‌دهند ۴۰ تا ۷۰ درصد از خاصیت آن کاسته می‌شود. نکته قابل توجه اینکه می گویند، مصرف سیر‌ترشی چند ساله برای بیماران قلبی ـ عروقی مفیدتر است، هنوز از نظر علمی تحقیق جامع و کاملی در این خصوص صورت نگرفته است. ضمن این‌که باید دانست سرکه و نمک افزوده شده به سیر‌ترشی با گذر زمان از خاصیت و میزان مواد مغذی ترکیبات سیر می‌کاهد و حتی ماندگاری زیاد برخی از انواع ترشی‌ها باعث ایجاد ماده‌ای مضر به نام نیترات می‌شود که ریسک ابتلا به سرطان معده را افزایش می‌دهد.

ادویه های استفاده شده در ترشی سیر مروارید

ادویه های مورد استفاده در ترشی سیر شامل آب، سرکه، نمک می باشد که آنها را داخل یک قابلمه ریخته و آن را داغ کنید. دمای آن باید زیر درمای جوش ۸۳ تا ۹۴ در جه سانتی گراد باشد، حتما باید از ظرف استیل، تفلون، شیشه ای یا چینی استفاده کنید. از قابلمه مسی استفاده نکنید زیرا زیاد بودن مس در آب باعث آبی یا سبز شدن سیرها خواهد شد.  سیر یکی از گیاهانی است که برای سلامتی ما بسیار پر فایده است. سیر خاصیت میکروب زدایی داشته و عفونت بدن را از بین می برد. پس اینها همه جزو خواص سیر ترشی هم هستند. ولی مصرف زیاد سیر و سیر ترشی باعث سردرد، ضعف نیروی جنسی، ضعف چشم و ایجاد جوش در داخل چشم می شود. پس نباید در مصرف ان زیاده روی کنید. سیر ترشی صنعتی طعمی شور دارد و به واسطه جوشاندن در سرکه، سیرهای آن قهوه ای رنگ می شود اما خواص سیر ترشی خانگی که با گذر زمان رنگش تیره شده و طعم لذیذ و به یاد ماندنی پیدا کرده، بسیار بیشتر می باشد. با اینکه افزودن سرکه و نمک به انواع ترشی ها از خواص مواد داخل آن ها کاسته و در مدت زمان طولانی باعث ایجاد مواد سمی مثل نیترات (عامل بروز معده و کبد) در آن ها می شود ، اما این مورد برای سیر ترشی خانگی وجود ندارد. ترکیبات گوگردی موجود در سیر وقتی در طی فرآیند هضم قرار می گیرند، گازی تولید می کنند. این گاز وارد خون شده و باعث ایجاد بوی بد در دهان و سیستم تنفسی شخص می شود. یکی از فواید سیر ترشی بودار این است که با وجود اینکه حاوی نرکیبات گوگردی می باشد، اما باعث ایجاد بوی تند سیر در شخص نمی شود. سیر خام را پس از پوست کندن برای ۳۰ دقیقه در معرض هوا قرار می دهند تا خواص درمانی آن فعال شود. در سیر ترشی نیز خواص درمانی سیر به دلیل فرآیندی که دارد تا تهیه  می شود، آزاد می گردند. اگرچه نکته خاصی در منابع علمی راجع به فواید یا عوارض احتمالی مصرف سیرترشی در حاملگی یافت نمیشود، با این حال می توان درباره اجزاء تشکیل دهنده آن اظهارنظر کرد. سیر و سرکه، دو ماده ای هستند که مصرف متعادل آنها در دوران بارداری کاملاً بی خطر محسوب می شود. در عوض ترخون یا دیگر سبزی های معطر (مثل نعناع، ریحان و پونه) به خصوص درصورت مصرف بیش از حد، می توانند قاعده آور و برای حاملگی مضر باشند. لذا به نظر می رسد بهتر باشد زنان باردار یا قید خوردن این خوراکی خوشمزه را حداقل برای نه ماه بزنند، یا اینکه در صورت تمایل شدید به مقدار کم اکتفا کنند.

نحوه مصرف سیر ترشی مروارید

نحوه مصرف سیر ترشی مروارید

اگر برای کامل کردن میز شام و ناهار به‌دنبال یک چاشنی خوشمزه و محبوب هستید، ترشی سیر مروارید  انتخابی عالی خواهد بود. این محصول از حبه‌های سفیدرنگ سیر تشکیل شده که با سرکه و نمکه مزه‌دار شده‌اند. سرکه علاوه بر طعم‌دار کردن سیر‌ها، نقش مهمی در نرمی آن‌ها دارد؛ بنابراین در مقایسه با سیر تازه، ترشی آن نرم‌تر خواهد بود و علاوه بر این بوی ملایم‌تری خواهد داشت. این محصول در یک ظرف شیشه‌ای استوانه‌ای قرار دارد و توسط یک درپوش فلزی بسته می‌شود؛ بنابراین نگهداری از آن داخل کابینت‌ها یا یخچال بسیار راحت خواهد بود. به‌منظور حفظ کیفیت و ارزش‌غذایی ترشی سیر مروارید، حتما آن را در جای خشک و خنک نگهداری کنید. یکی از سنتی‌ترین چاشنی‌ها که جایگاهی خاص در سفره‌ی ایرانیان دارد، سیر ترشی است. ترشی سیر مروارید  با تمام ویژگی‌هایش می‌تواند زینت‌بخش سفره ناهار و شام به‌خصوص در مهمانی‌ها باشد. این ترشی ترکیبی از سیر، سرکه، نمک و آب است که در کنار هم خوراکی خوشمزه و منحصربه‌فردی تشکیل داده‌اند.

وجود ویتامین‌های B و c در سیر مروارید

 سیر خاصیت میکروب زدایی داشته و عفونت بدن را از بین می برد. پس اینها همه جزو خواص سیر ترشی هم هستند. از دیگر فواید سیر ترشی می توان به ویتامین‌های B، C ، پتاسیم، فسفر، آهن موجود در سیر اشاره کرد. این ویتامین B موجب کارکرد مناسب روده می شود. همچنین فسفر موجب در سیر ترشی در ازدیاد حافظه موثر است. البته مصرف زیاد سیر و سیر ترشی باعث سردرد، ضعف نیروی جنسی، ضعف چشم و ایجاد جوش در داخل چشم می شود. پس نباید در مصرف ان زیاده روی کنید. ترکیبات گوگردی موجود در سیر زمانی که در طی فرآیند هضم قرار می گیرند، گازی تولید می کنند. این گاز وارد خون شده و سبب ایجاد بوی بد در دهان و سیستم تنفسی فرد می شود. یکی از فایده های سیر ترشی بودار این است که با وجود این که دارای ترکیبات گوگردی می باشد، ولی باعث ایجاد بوی تند سیر در فرد نمی شود. سیر خام را بعد از پوست کندن برای ۳۰ دقیقه در معرض هوا قرار می دهند تا خواص درمانی آن فعال شود. در سیر ترشی هم خواص درمانی سیر به علت فرآیندی که دارد تا تهیه می شود، آزاد می گردند. سیر حاوی پتاسیم و ژرمانیوم دو ماده معدنی که موجب بهبود سلامتی می‌شوند می‌باشد. ترکیب سولفوری خود به ویژه آلیسین معروف است که اینها مواد شیمیایی گیاهی اصلی هستند که سیستم ایمنی بدن را تقویت کرده و بعنوان یک آنتی‌بیوتیک طبیعی عمل می‌کنند.

ضعف چشم با مصرف زیاد سیر

ضعف چشم با مصرف زیاد سیر

پزشکان و متخصصان چشم پزشک توصیه می کنند با اصلاح عادت های روزمره و بخصوص مصرف مواد غذایی مناسب سلامت چشم ها را ارتقا داده و بروز مشکلات بینایی را به تأخیر بیندازید. ضعیف شدن بینایی یکی از مشکلاتی است که با گذر زمان و افزایش سن بروز می کند. گرچه این مسئله با شیوه یکسان و مشابه برای همه بروز نمی کند اما درصد بالایی از مردم با افزایش سن به مشکلات بینایی مربوط به پیری دچار می شوند. مشکل اینجاست که برخی افراد شرایط را نادیده می گیرند و تا زمانی که وضعیت حاد و به مراحل پیشرفته نمی رسد توجه کافی به سلامت چشم ها ندارند. به همین دلیل پزشکان و متخصصان چشم پزشک توصیه می کنند با اصلاح عادت های روزمره و بخصوص مصرف مواد غذایی مناسب از همان ابتدا سلامت چشم ها را ارتقا داده و بروز مشکلات بینایی را به تأخیر بیندازید. همیشه در آشپزخانه‌تان سیر و سیرکوب داشته باشید. سیرکوب بهترین وسیله برای له کردن سیر و آزاد کردن خواص آن است. توصیه می کنیم که روزانه یک تا دو حبه سیر میل کنید. یادتان باشد که سیر مصرفی تان باید خام باشد. چون ۹۰ درصد خواص آن در روند پخت و پز از بین می‌رود. برای افزایش خواص سیر می‌توانید اندکی آب لیموترش و روغن زیتون نیز به آن اضافه کنید.

جهت خرید و فروش این محصول می توانید با ما در ارتباط باشید:
میثم تابش
راه های ارتباطی با مدیر فروش:
mobile icon شماره موبایل: 09186322268
mobile icon شماره موبایل: 09186322267
email icon پست الکترونیکی: Meysamtabesh70@gmail.com

پاسخی بگذارید