کشت و صنعت تابش
خانه / سیب زمینی / قیمت روز سیب زمینی همدان در بازار

قیمت روز سیب زمینی همدان در بازار

همدان اولین تولید کننده سیب‌زمینی در کشور است که محصولات آن از کیفیت بالایی برخوردار هستند. با یک جستجوی آنلاین می‌توانید قیمت روز سیب زمینی همدان را در بازارها به دست آورید.

 توانمندی کشاورزان همدانی در کشت و تولید سیب زمینی باعث شده است که آنان هر ساله سیب‌زمینی مورد نیاز کشور را سر موعد تامین نمایند و آن‌ها را با کیفیت و قیمت مناسب به دست مصرف‌کنندگان برسانند. سیب‌زمینی گیاهی است که ریشه‌های آن خوراکی بوده و دارای مقدار زیادی نشاسته است. برای آشنایی بیشتر با خاصیت‌ها و قیمت این محصول، با ما همراه شوید.

قیمت روز سیب زمینی همدان در بازار

مناطق تولید کننده سیب زمینی در ایران

مناطق تولید کننده سیب زمینی در ایراندر حال حاضر استان‌هایی مانند همدان، اردبیل، اصفهان، کردستان، آذربایجان شرقی و زنجان از مناطق مهم کشت و تولید سیب‌زمینی در ایران هستند که درصد عظیمی از نیاز کشور به سیب‌زمینی را تامین می‌نمایند.

مسئولان در سال‌های اخیر به منظور افزایش تولید سیب‌زمینی، برنامه ریزی‌هایی برای ایجاد تحول و افزایش کشت در مناطق تولیدی کشور داشته‌اند؛ به گونه‌ای که در سالیان گذشته بخش عمده‌ای از سیب‌زمینی مورد نیاز کشور از اروپا تامین می‌شد اما در حال حاضر با افزایش تولیدات، این وابستگی‌ها تا حدودی از بین رفته است.

می‌توان گفت سیب‌زمینی از مهم‌ترین منابع هر کشور است که پس از ذرت، گندم و برنج چهارمین جایگاه را در جهان از نظر مصرف به خود اختصاص داده است.

جالب است بدانید که سیب‌زمینی، محصول بومی آمریکای جنوبی است که توسط اسپانیایی‌ها به اروپا آورده شد و مصرف آن رواج پیدا کرد.

سیب زمینی سرشار از ماده‌های معدنی برای حفظ سلامت انسان است که می‌توان از خاصیت‌های بی‌شمار آن در رژیم غذایی خود بهره‌مند برد و خطر مبتلا شدن به بسیاری از بیماری‌ها را به حداقل رساند.

سیب‌زمینی‌ها سرشار از بتاکاروتن هستند که بافت زرد رنگ درون آن‌ها به خاطر وجود این ماده است و به هنگام مصرف به آسانی جذب می‌شود.

بتاکاروتن یه آنتی‌اکسیدان بسیار قوی است که وجود آن در بدن بسیار حیاتی است.

طبق تحقیقات انجام شده، سیب‌زمینی برای مغز بسیار مفید بوده و می‌تواند زوال عقل و آلزایمر را در دوران سالمندی کاهش دهد و با تقویت سلول‌های مغزی باعث بهبود عملکرد شناختی مغز شود.

خواص درمانی و تغذیه ای سیب زمینی

سیب‌زمینی گیاهی یک ساله است که خواص درمانی و تغذیه‌ای فراوانی در آن نهفته است و به طور مسلم دانستن این خاصیت‌ها شگفت زده‌تان خواهد کرد.

مهم‌ترین ماده موجود در سیب‌زمینی نشاسته است که می‌تواند انرژی مورد نیاز بدن شما را برای انجام کارهای روزمره‌تان تامین نماید.

نشاسته سیب‌زمینی گلوتن ندارد و مصرف آن برای افرادی که مبتلا به بیماری سلیاک هستند بسیار مناسب است. سلیاک یک بیماری خود ایمنی است که به وجود گلوتن در بدن واکنش منفی نشان می‌دهد.

سیب‌زمینی سرشار از ویتامین C است و برای تقویت عملکرد قلب، خونریزی لثه و زخم معده بسیار مفید است.

ویتامین C یک آنتی اکسیدان قوی است که بدن انسان قادر به ذخیره‌سازی آن نیست و تاثیر ویژه‌ای در بهبود عملکرد سیستم ایمنی بدن دارد که آن را در مقابل بیماری‌های تنفسی مانند سرماخوردگی ایمن می‌سازد.

وجود این ماده در سیب‌زمینی افسردگی‌‌ها را نیز درمان کرده و از آسیب‌های سلولی در مغز جلوگیری می‌کند.

از دیگر خواص سیب زمینی وجود آهن و منیزیوم در آن است که وجود این ماده های معدنی برای حفظ سلامت بدن بسیار ضروری هستند.

منیزیم یک املاح مورد نیاز برای تغذیه سلول‌های بدن می‌باشد که درصد بالایی از آن جذب استخوان‌ها شده و بقیه در بافت‌های ماهیچه‌ای بدن ذخیره می‌شوند.

وجود منیزیوم باعث تقویت فعالیت‌های ماهیچه و اعصاب، منظم ساختن ضربان قلب و استحکام استخوان‌ها می‌شود و در متابولیسم و ساخت پروتئین در بدن نقش موثری دارد.

کمبود منیزیوم در بدن یک انسان می‌تواند  خود را با علائمی مانند اسپاسم عضله‌ها، لرزش، بی‌اشتهایی، تهوع و تغییرات شخصیتی نشان می‌دهد.

این محصول حاوی ویتامین B6 بالایی نیز است که می‌تواند نیاز روزانه شما را به آن، به خوبی برطرف نماید.

فعالیت‌ آنزیم‌های مختلف بدن تا حدود زیادی به ویتامین B6 وابسته است و وجود آن برای افرادی که دچار ضعف شدید هستند بسیار ضروری است و هم‌چنین به بازسازی ماهیچه‌های بدن‌ ورزشکاران کمک شایانی می‌کند.

همه چیز درباره سیب زمینی و انواع آن

همه چیز درباره سیب زمینی و انواع آن در جهان بیش از هزار نوع سیب‌زمینی وجود دارد که هر کدام از ویژگی‌های منحصر به فردی برخوردار هستند. 

سیب‌زمینی یک ماده مغذی و کم‌چرب است که پخته آن ارزش تغذیه‌ای بالایی داشته و به آسانی در بدن انسان هضم می‌گردد.

این محصولات از نظر ظاهر و ارزش غذایی به گونه‌های مختلفی تقسیم می‌شوند و کشورهای چین، هند، روسیه، اوکراین، آمریکا، آلمان و لهستان از عمده تولیدکنندگان انواع سیب زمینی در جهان محسوب می‌شوند.

در این میان کشور چین با بالاترین درصد تولید جهانی، رتبه اول را به خود اختصاص داده است.

موارد زیر از انواع مختلف سیب زمینی هستند که مصرف آن‌ها در میان مردم رواج بیشتری نسبت به سایر گونه‌ها دارد:

  • سیب‌زمینی پوست قهوه‌ای؛ این سیب‌زمینی بهترین گزینه برای سرخ کردن و پختن می‌باشد که درون آن سفید است و پوستی زبر و ناهموار دارد. این گونه حاوی میزان زیادی نشاسته است.
  • سیب‌زمینی پوست زرد؛ این محصول برای تهیه پوره بسیار مناسب است و پوستی نازک و صاف دارد.
  • سیب‌زمینی شیرین؛ داخل آن زرد، سفید و حتی به رنگ نارنجی نیز دیده می‌شود و ارزش غذایی آن بالا است. این سیب‌زمینی بسیار نرم است و در پخت انواع کیک‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد.
  • سیب‌زمینی پوست قرمز؛ درون این سیب‌زمینی سفید است برای تنوری کردن و آب‌پز کردن مناسب است. رنگ قرمز این سیب‌زمینی به دلیل وجود آنتوسیانین در آن است.
  • سیب‌زمینی انگشتی؛ این سیب‌زمینی کوچک و باریک است و سرشار از ویتامین‌ها و املاح مختلف می‌باشد. این محصول را در ایران در بلوچستان کاشته می‌شود و اگر در مجاورت رطوبت قرار بگیرد به سرعت فاسد می‌شود.

سیب زمینی شیرین یک منبع غنی برای ویتامین A می‌باشد که در سایر گونه‌های سیب زمینی میزان این ویتامین کمتر است.

ویتامین A که پیش‌ساز آن بتاکاروتن است یک آنتی‌اکسیدان قوی می‌باشد که در مبارزه با رادیکال‌های آزاد پوست بسیار موثر است و از چین و چروک‌ها و لکه‌های پوستی جلوگیری می‌کند؛ همچنین نقش مهمی در تقویت عملکرد بینایی دارد.

راهنمای خرید بهترین سیب زمینی

سیب‌زمینی جزو محصولات پرمصرف، در آشپزخانه‌های ماست که به صورت آب‌پز، بخارپز، سرخ‌کرده و کبابی مورد استفاده قرار می‌گیرد؛ از این رو خرید بهترین و سالم‌ترین نوع سیب‌زمینی از اهمیت فراوانی برای حفظ سلامتی‌مان برخوردار است.

به راهنمایی‌هایی که در زیر آمده است توجه کنید.

  1. در خرید سیب زمینی به سفتی آن دقت کنید؛ برای اینکار محصول را با انگشت خود فشار دهید، اگر در آن نرمی را احساس کردید بدانید که فرآیند پوسیدگی در آن آغاز شده است. از خرید سیب‌زمینی نرم شده اجتناب کنید و اگر در منزل دارید سریعا آن را مصرف کنید
  2. به وجود خراش و بریدگی بر روی سیب‌زمینی توجه داشته باشید؛ بریدگی محلی برای ورود آلودگی‌ها و انواع باکتری‌ها به درون سیب‌زمینی است و باعث فساد هرچه سریع‌تر آن خواهد شد پس موقع خرید همه جای محصول را مورد بررسی قرار دهید.
  3. آن را بو کنید؛ سیب زمینی تازه همیشه باید بوی ملایم خاک بدهد و اگر در آن بوی نامطبوع خرابی را احساس کردید از خریدن آن خودداری کنید.
  4. سیب‌زمینی جوانه زده نخرید؛ اما اگر خریداری کردید سریعا آن را در مدت یک تا دو روز آینده مصرف کنید. به یاد داشته باشید که حتما قبل از پختن، قسمت‌های جوانه زده را از پوست و عمق محصول جدا کنید.
  5. از خرید سیب‌زمینی با پوست تیره و لکه‌دار بپرهیزید؛ این لکه‌ها و کبودی‌ها ممکن است ناشی از عفونت قارچی در محصول باشد.
  6. سیب‌زمینی چروکیده شده را نخرید؛ این مورد به دلیل حمل‌ و نقل نامناسب، از دست دادن رطوبت و نگهداری در مکان گرم به وجود می‌آید. پوست سیب‌زمینی همیشه باید برآمده باشد.
  7. به رنگ پوست سیب‌زمینی توجه کنید؛ سیب‌ زمینی‌هایی که رنگ سبز دارند، در درونشان ماده سولانین ترشح شده است و باعث تلخی در مزه سیب‌زمینی می‌شود که اگر مصرف آن زیاد باشد منجر به مسمومیت خواهد شد.

قیمت سیب زمینی گرگان در سال جدید

قیمت سیب زمینی گرگان در سال جدید سیب زمینی محصولی است که در همه فصول سال موجود است و از لحاظ اقتصادی قیمت بالایی ندارد‌‌.

از باکیفیت‌ترین سیب زمینی‌های تولید شده در ایران می‌توان به محصولات شهر گرگان اشاره کرد که به دلیل خاک حاصلخیز و شرایط اقلیمی مناسب، بهترین سیب‌زمینی‌ها در این شهر تولید می‌شوند و با قیمت مناسب به مصرف کنندگان عرضه می‌گردند.

با یک جستجوی آنلاین ساده می‌توانید قیمت سیب زمینی گرگان را در بسته‌بندی‌ها و حجم‌های مختلف در سایت‌های فروش به دست آورید.

قیمت سیب‌زمینی علاوه بر نوع و کیفیت محصول، به عوامل مهمی مانند شرایط تولید و حجم برداشت آن در کشور نیز بستگی دارد؛ به صورتی که هر چه عرضه آن در بازار بیشتر شود، قیمت محصول نیز به تعادل بیشتری خواهد رسید.

سیب زمینی‌ها منبع غنی فیبر و پتاسیم هستند و به درمان التهابات و بیماری‌های ناشی از آن کمک می‌کنند.

فیبر یک نوع کربوهیدرات است که از بیماری‌های قلبی با کاهش دادن سطح کلسترول خون پیشگیری می‌کند و برای درمان یبوست نیز بسیار مفید است.

فیبر موجود در سیب زمینی باعث احساس سیری در طولانی مدت می‌شود که این امر سبب کاهش وزن و لاغری در افراد خواهد شد.

هم‌چنین پتاسیم سیب‌زمینی که در پوست آن نیز به وفور یافت می‌شود، نقش مهمی در سلامت بدن انسان ایفا می‌کند و باعث حس شادابی و تحرک در وی می‌شود.

پزشکان تغذیه توصیه می‌کنند؛  افراد برای دریافت کامل پتاسیم موجود در سیب‌زمینی آن را پس از شستشوی فراوان به همراه پوست، طبخ نمایند و بهترین روش طبخ آن به صورت کبابی یا آب‌پز است.

بهترین روش نگهداری سیب زمینی چیست ؟

مهم‌ترین مسئله در روش نگهداری سیب زمینی، شرایط دمایی محیط است که بهترین درجه، بین ۶ تا ۱۰ درجه سانتی‌گراد می‌باشد.

اولین علامت برای فاسد شدن سیب‌زمینی جوانه زدن آن است که خشک و خنک بودن مکان نگهداری می‌تواند این جریان را به تاخیر بیندازد.

عامل دیگر وجود نور است که رنگ محصول را به سبز ناخوشایند تغییر می‌دهد و باعث تولید کلروفیل در آن می‌شود.

رنگ سبز سیب‌زمین خطری برای سلامتی ندارد اما اگر در برابر نور خورشید قرار بگیرد؛ درون آن سم خطرناکی به نام سولانین تولید می‌گردد و باعث تلخی در مزه سیب‌زمینی می‌شود که ممکن است در برخی افراد سبب سوزش در گلو و دهان شود.

سولانین معمولا در پوست و ۳ میلی‌متر زیر پوست محصول تجمع می‌یابد.

سعی کنید سیب‌زمینی را به هنگام سرخ کردن در دمای بالای ۱۷۰ درجه سانتی‌گراد سرخ کنید تا اگر درون آن سولانین باشد تا حد زیادی نابود شود.

هیچ‌گاه سیب‌زمینی را در یخچال یا فریزر نگهداری نکنید؛ زیرا دمای خیلی پایین باعث شیرین شدن آن می‌شود و نشاسته موجود در درون آن را به قند تبدیل می‌کند.

به یاد داشته باشید که هرگز سیب‌زمینی را تا قبل از زمان مصرف نشویید؛ زیرا شستن سبب کاهش عمر و پوسیدگی زودهنگام محصول خواهد شد.

همیشه سیب زمینی‌هایتان را از سایر میوه‌ها و سبزیجات به دور نگه دارید و آن‌ها را با پیاز در یکجا قرار ندهید چون میوه‌های رسیده از خود گاز اتیلن آزاد می‌کنند که این امر سبب نرم شدن سیب‌زمینی‌ها خواهد شد.

هر چند وقت یکبار به سیب زمینی‌هایی که انبار کرده‌اید سری بزنید زیرا یک خرابی می‌تواند کل محصول را در داخل جعبه از بین ببرد.

سیب‌زمینی برای سالم ماندن به جریان هوا احتیاج دارد و رطوبت دشمن سلامت آن است؛ بنابراین بهترین راه قرار دادن سیب‌زمینی‌ها در یک ظرف روباز است تا هوا به صورت آزادانه در آن جریان داشته باشد و از تجمع رطوبت و کپک زدن محصول جلوگیری شود.

اگر پس از پوست کندن و خرد کردن سیب‌زمینی در زمان طبخ آن فاصله افتاد بهتر است برای جلوگیری از تغییر رنگ، آن‌ها را داخل آب قرار دهید؛ با اینکار می‌توانید سیب‌ زمینی‌‌های خرد شده به مدت چند ساعت در جای خنک نگهداری کنید.

توجه داشته باشید که سیب‌زمینی را پس از پوست کندن نمی‌توانید بیشتر از ۲۴ ساعت داخل آب نگهداری کنید زیرا با این‌کار سیب‌زمینی آب زیادی به خود جذب می‌کند و به هنگام طبخ آبکی و بی‌مزه می‌شود.

فروش و صادرات سیب زمینی همدان

فروش و صادرات سیب زمینی همدان از آنجا که همدان اولین قطب تولید سیب‌زمینی در کشور است؛ هر ساله با برداشت محصولات این استان صادرات آن به کشورهای خریدار با بسته‌بندی‌های استاندارد آغاز می‌گردد.

سیب‌زمینی همدان مرغوب‌ترین سیب‌زمینی کشور است و ایران سیزدهمین جایگاه تولید سیب‌زمینی در جهان را به خود اختصاص داده است.

سالم بودن و به صرفه بودن سیب‌زمینی سبب رواج کشت این محصول در سراسر جهان شده است و کشور بلاروس در مصرف سیب‌زمینی مقام اول را در جهان کسب کرده است.

کشور‌های چین و هند یک سوم سیب‌زمینی مورد نیاز را در جهان تامین می‌کنند و به ترتیب رتبه‌های اول و دوم را در تولید و فروش سیب زمینی کسب کرده‌اند.

میانگین مصرف سیب‌زمینی در جهان به ازای هر یک نفر در هر روز ۱۰۰ گرم می‌باشد.

سیب‌زمینی‌ها در انواع مختلف خاصیت‌های مفیدی دارند و در ترکیبات اکثر غذاها مورد استفاده قرار می‌گیرند و به خصوص در آشپزی ایرانی به عنوان پایه اصلی در تهیه غذاها به شمار می‌روند.

جهت خرید و فروش این محصول می توانید با ما در ارتباط باشید:
میثم تابش
راه های ارتباطی با مدیر فروش:
mobile icon شماره موبایل: 09186322268
mobile icon شماره موبایل: 09186322267
email icon پست الکترونیکی: Meysamtabesh70@gmail.com

مطلب پیشنهادی

 فروش عمده سیب زمینی بذری

 فروش سیب زمینی بذری توسط بسیاری از مراکز فروش و نمایندگی ها انجام می شود. با توجه به اینکه مدل های مختلف سیب زمینی وجود دارد انتخاب مناسب ترین سیب زمینی می توا

پاسخی بگذارید