کشت و صنعت تابش
خانه / سیر / خرید سیر به صورت عمده برای صادرات

خرید سیر به صورت عمده برای صادرات

سیر در حقیقت به عنوان یک طعم دهنده عالی در غذاها استفاده می شود، اما سال هاست که بشر به خواص دارویی آن نیز پی برده و توسط آن به درمان و پیشگیری بسیاری از بیماری ها پرداخته است؛ طعم خوش سیر و خواص منحصر به فرد آن موجب شده است که خرید عمده سیر در بازارهای کشورمان از رونق فراوانی برخوردار باشد و کشاورزان ایرانی بهترین نوع آن را نه تنها در بازارهای داخلی ارائه دهند، بلکه بخشی عمده ای از آن را برای صادرات آماده کنند.

خرید سیر به صورت عمده برای صادرات

عوارض مصرف غلیظ پماد سیر

عوارض مصرف غلیظ پماد سیر سیر یکی از گیاهانی ست که سرشار از خواص فراوان است و همواره پزشکان بر لزوم استفاده از آن در برنامه غذایی روزانه تاکید می نمایند؛ به عنوان مثال سیر حاوی مقدار زیادی گوگرد در ساختار خود می باشد که می تواند به مرور زمان سیستم ایمنی بدن انسان را به بهترین شکل ممکن تقویت نموده و حتی با بسیاری از تومورهای سرطانی مبارزه نماید.
به سبب همین خواص است که در سیستم پزشکی نیز بسیاری از داروها، پمادها و کرم ها را با استفاده از ترکیباتی که در سیر وجود دارد می سازند؛ یکی از پمادهایی که با استفاده از این گیاه عالی ساخته شده است، پماد سیر نام دارد که دارای خواص ضد قارچی و ضد میکروبی می باشد و استفاده از آن می تواند بسیاری از آلودگی ها و عفونت هایی که در اثر فعالیت این قارچ ها به وجود آمده اند را از بین برده و سلامتی را برای جسم انسان به همراه آورد.
اما یکی از نکته های ضروری که باید به آن دقت فراوانی نمایید این است که نباید در مصرف این نوع پمادها زیاده روی کنید، چون ممکن است با عوارض خاصی روبرو شوید؛ به سبب این که سیر ممکن است موجب تحریک پوست شده و روی آن التهاباتی را به وجود آورد که ممکن است آزار دهنده باشند، به همین سبب سعی کنید از پمادها و کرم هایی که با بهره گیری از سیر تهیه می شوند، زیر نظر پزشک خود استفاده کنید تا به نتایج مطلوب برسید.

فواید خوردن روزانه یک لیوان عصاره سیر

پزشکان همواره تاکید می کنند برای این که بتوانید بیماری های مختلف را در جسم خود از بین برده و روز به روز به سلامتی نزدیک تر شوید، سعی کنید حتماً در طول روز از گیاه سیر استفاده نمایید، اما به سبب این که سیر بسیار غلیط است و مصرف آن ممکن است در سیستم گوارش انسان اشکالاتی را به وجود آورد، برخی از مردم سعی می کنند عصاره آن را میل نموده و از اثرات شگفت انگیز آن برخوردار شوند.
طرز تهیه عصاره سیر نیز به این شکل است که ابتدا چند حبه سیر را به صورت له شده در آورده و سپس چند قطره آب به اضافه نموده و از صافی می گذرانیم و به این صورت یک عصاره عالی از سیر را به دست می آوریم که غلظت چندان زیادی ندارد و به هیچ عنوان موجب آزار معده نمی شود.(البته می توان چند قطره از این عصاره را در یک لیوان آب اضافه کرده و سپس میل نمود)
و اما فواید خوردن روزانه یک لیوان عصاره سیر:

  • این عصاره می تواند به درمان سرماخرودگی کمک شایانی نماید و حتی از بروز مجدد آن جلوگیری کند.
  • عصاره سیر منجر به جریان یافتن بهتر خون در رگ ها می شود و به این صورت سلامتی قلب و مغز انسان را تضمین می نماید.
  • مصرف این ماده شفابخش موجب بهبود تنفس شده و در طول زمان به درمان بیماری آسم کمک می کند.
  • عصاره به دست آمده از گیاه سیر می تواند سیستم ایمنی بدن انسان را تقویت کرده و از بروز بسیاری از بیماری ها جلوگیری نماید.
  • سطح قند خون انسان را به خوبی کنترل نموده و مانع از افزایش آن می شود. 

چرا بهتر است سیر را به صورت خام بخوریم؟

چرا بهتر است سیر را به صورت خام بخوریم؟معمولاً بسیاری از انسان ها در سراسر دنیا برای این که عطر و طعم غذای خود را بهبود ببخشند، سیر را به صورت پخته و یا سرخ شده در غذاهای خود استفاده کرده و به این صورت از فواید بی نظیر موجود در آن نیز برخوردار می شوند؛ شاید بسیاری از انسان ها طعم سیر خام را دوست نداشته باشند و ترجیح دهند که همواره از پخته شده و یا سرخ شده آن استفاده نمایند، اما تحقیقات ثابت کرده است که مصرف سیر به صورت خام تاثیرات شگفت انگیزی با خود به همراه دارد و می تواند بسیاری از بیماری ها را به خوبی درمان نماید.
سیر حاوی مقادیر فراوانی از ویتامین C است و این ویتامین در هنگام پخته شدن سیر از بین می رود، اما در سیر خام به وفور یافت می شود و می تواند برای درمان بیماری هایی نظیر سرماخوردگی و آنفولانزا بسیار موثر باشد.
همچنین کسانی که از فشار خون بالا رنج می برند، می توانند از سیر خام استفاده کرده و به این صورت موجب کاهش فشار خون خود شوند؛ مصرف این ماده شگفت انگیز حتی می تواند به کاهش قند خون نیز منجر شده و جسم انسان را به سوی سلامتی رهنمون شود.
اما یکی از نکته های مهمی که در هنگام خوردن سیر خام باید رعایت نمود این است که اگر آن را به صورت درسته قورت دهید، ممکن است با درد شدیدی در معده خود روبرو گردید، چرا که ممکن است هضم آن برای معده کمی سخت باشد؛ بهترین حالت ممکن برای مصرف سیر خام این است که آن را به صورت قطعات ریزی به اندازه قرص در آورده و با یک لیوان آب میل نمایید و یا از عصاره ای که از سیر به دست آورده اید استفاده کنید.

اثرات مثبت خوردن سیر به صورت ناشتا

شاید تمامی انسان ها از خواص منحصر به فرد سیر به خوبی مطلع باشند، بسیاری از اپزشکان آن را به عنوان یک آنتی بیوتیک طبیعی می شناسند و همواره به بیماران خود پیشنهاد می کنند که روزانه یک حبه سیر به صورت ناشتا مصرف کرده و از اثرات مثبت آن برخوردار شوند.
در این قسمت به برخی از مهم ترین تاثیراتی که مصرف سیر به صورت ناشتا به همراه دارد اشاره می کنیم:

  1. در هنگام صبح باکتری ها بسیار ضعیف هستند و خوردن سیر خام می تواند به راحتی موجب از بین رفتن تمامی باکتری ها و آلودگی ها از سیستم گوارش انسان شود.
  2. سیر در ساختار خود سرشار از انواع ویتامین ها و مواد معدنی می باشد و اگر اول صبح مصرف شود، تمامی مواد مغذی آن به بهترین شکل ممکن جذب بدن شده و اثرات آن را بسیار شگفت انگیز می نماید.
  3. مصرف سیر به صورت ناشتا می تواند با انواع سلول های سرطانی مبارزه کرده و نتایج چشمگیری را با خود به ارمغان آورد.
  4. به سبب این که صبح ها معده انسان خالی ست، مصرف سیر موجب بهبود گردش خون در رگ ها شده و به این صورت نه تنها شادابی پوست را چند برابر می نماید، بلکه از ریزش موها نیز جلوگیری به عمل می آورد.
  5. اگر صبح ها قبل از خوردن هر غذایی سیر میل کنید، انواع سموم را از کبد رفع کرده و به این صورت می تواند بسیاری از جوش ها و آکنه هایی که در اثر عملکرد نادرست کبد بر روی پوست صورت به وجود آمده اند را از بین می برد.
  6. متخصصین تغذیه به کسانی که قصد دارند وزن خود را تا میزان زیادی کاهش دهنده، پیشنهاد می کنند که صبح ها به صورت ناشتا یک حبه سیر مصرف کنند؛ چرا که این موضوع می تواند موجب کاهش اشتها شده و همچنین سوخت و ساز بدن را تا حدود زیادی افزایش داده و روند کاهش وزن را تسریع ببخشد.

چه افرادی خوردن سیر برایشان مضر است؟

چه افرادی خوردن سیر برایشان مضر است؟هزاران سال است حکیمان و پزشکان قدیمی از تمامی خواص سیر آگاه بوده اند و مصرف آن را برای بسیاری از بیماران خود توصیه می نمودند و این فرایند هنوز هم ادامه دارد و اگر کسی بتواند در برنامه غذایی روزانه خود استفاده از سیر را بگنجاند، به درمان بسیاری از بیماری ها کمک کرده و از بروز برخی دیگر از بیماری ها نیز جلوگیری به عمل می آورد؛ اما در این میان برخی از افراد هستند که خورد سیر برای آن ها مضر بوده و ممکن است باعث به وجود آمدن مشکلاتی در جسم آن ها شود.
به عنوان مثال کسانی که پس از مصرف سیر دچار تپش قلب می شوند، باید آن را با احتیاط مصرف نمایند؛ همچنین سیر می تواند در کاهش فشار خون نقش چشمگیری داشته باشد و اگر یک شخص به هر علت دچار افت فشار خون است، نباید از سیر خام در برنامه غذایی خود استفاده کند.

یکی از نکته های جالب توجهی که در مورد سیر وجود دارد این است که اثرات بسیاری از داروها را بسیار کمرنگ می نماید، بنابراین اگر شما از داوری خاصی استفاده می کنید و قصد دارید برای برخورداری از خواص سیر، آن را نیز در برنامه غذایی خود بگنجانید و یا آن را به صورت خام مصرف کنید، به شما پیشنهاد می کنیم که حتماً قبل از مصرف سیر، با پزشک خود مشورت نموده و سپس استفاده از آن را آغاز کنید.

آموزش کباب کردن سیر

سیر به عنوان یک طعم دهنده بسیار عالی برای غذاها به شمار می رود و مصرف آن در غذا می تواند بوی نامطبوع بسیاری از مواد غذایی از جمله انواع گوشت ها را از بین ببرد؛ و اما سیر را به شیوه های مختلف می توان استفاده کرد، معمولاً خانم های خانه دار و یا سرآشپزهای رستوران ها، قبل از این که سیر را داخل غذا بریزند، آن را رنده کرده و یا به صورت ریز خرد می کنند و سپس اندکی آن را تفت داده و به سایر ترکیبات غذاها اضافه می نمایند.
اما نوع دیگری از شیوه های مصرف این گیاه خوشمزه وجود دارد و آن هم کباب کردن سیر است.
برای این کار ابتدا سیر را تمیز کرده و قسمت بالای خوشه آن را برش می دهند، البته اگر سعی شود که حبه های سیر از هم جدا نشوند، بسیار بهتر است؛ سپس روی آن مقدار کمی روغن زیتون ریخته و داخل فر قرار می دهند و پس از گذشت یک ساعت می توان آن را از داخل فر خارج کرد و در غذاها استفاده نمود.

شایان ذکر است که کارشناسان تغذیه عقیده دارند برای این که بتوان به بهترین شکل ممکن از خواص سیر پخته و یا کبابی در غذاها برخوردار شد، باید در هنگام پخت غذا، سیر را در مرحله پایانی به غذا اضافه نمایید تا در اثر پختن زیاد، خواص آن از بین نرود.

راه حل های از بین بردن بوی سیر از دهان

راه حل های از بین بردن بوی سیر از دهان با وجود این که این روزها بسیاری از انسان ها به خوبی از تمامی خواص گیاه سیر اطلاع دارند و می دانند که مصرف آن می تواند موجب بهبود عملکرد جسم شده و بسیاری از بیماری ها را درمان نماید، اما با این حال برخی از آن ها به علت بوی ناخوشایندی که پس از مصرف سیر در دهان انسان باقی می ماند، از مصرف آن اجتناب می کنند.
در صورتی که راه حل های فراوانی وجود دارد که می توان با کمک آن ها بوی سیر را به کلی از بین برد و با خیال راحت از آن در برنامه غذایی خود استفاده کرد.
و اما برخی از راه حل های از بین بردن بوی سیر از دهان:

  • پس از مصرف سیر می توانید برای مدت زمان کوتاهی آدامس بجوید؛ به خصوص آدامس هایی که طعم تند نعنایی دارند، می توانند در از بین بردن بوی سیر بسیار مفید و سودمند باشند.
  • جویدن گیاهان و سبزیجات معطری مانند نعنا، پونه و … می تواند تا حدود زیای به رفع بوی سیر از دهان کمک شایانی نماید.
  • یکی از راه حل های مفید دیگری که برای از بین بردن این مشکل وجود دارد این است که از خردل استفاده کنید و به مدت یک دقیقه خردل را در دهان خود قرقره کرده و سپس آن را دور بریزید؛ بعد از این کار به میزان یک قاشق چایخوری خردل بخورید؛ آن زمان است که شاهد از بین رفتن بوی سیر در عرض مدت زمان کوتاهی خواهید بود.
  • مسواک زدن نیز یکی از بهترین شیوه ها برای کاهش بوی نامطوبع سیر است.
  • برخی از انسان ها برای این که دهان آن ها پس از مصرف سیر مجدداً خوشبو شود، مقداری چای خشک را در دهان خود ریخته و برای چند دقیقه آن را می جوند و سپس از دهان خود خارج می کنند
  • دانه هایی مانند هل، رازیانه و میخک نیز می تواند تا حدود بسیار زیادی موجب کاهش بوی سیر در دهان شود.

اگر شما نیز تا کنون به علت بوی ناخوشایند سیر، آن را از برنامه غذایی خود حذف کرده بودید، می توانید با به کار بردن این روش ها تمامی اثرات بوی سیر را از بین برده و سلامتی را به جسم و جان خود هدیه دهید و از خواص شگفت انگیز این گیاه شفابخش برخوردار گردید.

جهت خرید و فروش این محصول می توانید با ما در ارتباط باشید:
میثم تابش
راه های ارتباطی با مدیر فروش:
mobile icon شماره موبایل: 09186322268
mobile icon شماره موبایل: 09186322267
email icon پست الکترونیکی: Meysamtabesh70@gmail.com

مطلب پیشنهادی

بازار خرید و فروش سیر مروارید اعلا

سیر همیشه یکی از اعضای اصلی سبد خرید خانوارها بوده است. بازار فروش سیر مروارید اعلا در ایران یکی از محصولاتی است که سود بالایی دارد. سیر در رنگ ها و اندازه های

پاسخی بگذارید