کشت و صنعت تابش
خانه / سیب زمینی /  فروش عمده سیب زمینی بذری

 فروش عمده سیب زمینی بذری

 فروش سیب زمینی بذری توسط بسیاری از مراکز فروش و نمایندگی ها انجام می شود. با توجه به اینکه مدل های مختلف سیب زمینی وجود دارد انتخاب مناسب ترین سیب زمینی می تواند به طعم بهتر و مناسب تر غذا کمک کند. آیا می دانستید که سیب زمینی بذری یکی از بهترین و با کیفیت ترین نوع سیب زمینی خوراکی است؟
 این سیب زمینی علاوه بر داشتن کیفیت بالا با مناسب ترین قیمت به فروش می رسد و گزینه بسیار مناسبی برای خرید است. به شما پیشنهاد می کنیم که اگر به دنبال یک خرید مناسب و مقرون به صرفه هستید، این فرصت را از دست ندهید و همین حالا برای تهیه آن اقدام کنید. فروش عمده سیب زمینی بذری

تفاوت سیب زمینی بذری اسپریت با سیب زمینی سانته

تفاوت سیب زمینی بذری اسپریت با سیب زمینی سانتهسیب زمینی دارای اقلام مختلفی است که هر کدام از نظر شکل ظاهری، اندازه، کیفیت و کاربرد ویژگی های منحصر به فردی دارند. از انواع سیب زمینی می توان به آگریا، آجیبا، آریندا، اسپریت، آلمرا، بانبا، بورن، پیکاسو، جلی، رامبا، راموس، ساتینا، سانتانا، سانته، فونتانه و میلوا  اشاره کرد.
در اینجا قصد داریم که به بیان مشخصه های دو نوع سیب زمینی بذری اسپریت و سیب زمینی سانته بپردازیم و سپس تفاوت آن ها را بیان نماییم.
سیب زمینی سانته نوعی از سیب زمینی است که اندازه درشتی دارد و به شکل دایره یا بیضی است. رنگ این سیب زمینی در بیشتر مواقع زرد و یا زرد روشن است و  پوست بسیار شفاف و بدون لک دارد. این سیب زمینی یک سیب زمینی خوراکی است و برای مصارف تازه خوری بسیار مناسب می باشد.
سیب زمینی سانته به دلیل مقاومت خوبی که در برابر آفات دارد، کیفیت بالایی دارد و خرابی و یا بیماری در آن کمتر مشاهده می شود.
این مدل از سیب زمینی نیمه زودرس است و جزء محصولاتی است که زود برداشت می شود. این سیب زمینی علاوه بر جنبه خوراکی، جنبه بهره برداری نیز دارد؛ به این معنی که بسیاری از کارخانه های تولید چیپس و یا کارخانه های دیگر که از سیب زمینی برای تولید محصولات غذایی و خوراکی خود استفاده می کنند، مشتری این محصول هستند.
سیب زمینی سانته در بسیاری از شهرهای ایران مانند مشهد و همدان کشت می شود و ظرفیت تولید بالایی دارد.
سیب زمینی اسپریت شباهت زیادی به سیب زمینی سانته دارد. این سیب زمینی مانند سیب زمینی سانته رشد نیمه زودرسی دارد و رنگ آن زرد است و به علت طعم و مزه خوب بسیار مشتری پسند می باشد. تنها تفاوت این سیب زمینی با سیب زمینی سانته از نظر اندازه است. سیب زمینی اسپریت غده های کوچکتری نسبت به سیب زمینی سانته دارد.
از ویژگی های بارز این سیب زمینی این است که می توان آن را برای مدت زیادی در انبار نگه داشت و در کشت بعدی نیز از آن استفاده نمود. سیب زمینی اسپریت خواص فراوانی دارد و امروزه از این نوع سیب زمینی جهت مصارف خانگی و مصارف در کارخانه ها استفاده می شود. این سیب زمینی به دلیل اندازه مناسب و شاخ و برگ کم، نسبت به سیب زمینی سانته ییشتر مورد توجه کارخانه های چیپس قرار گرفته است.

شرایط اقلیمی و خاکی مناسب سیب زمینی

آیا می دانید که شرایط اقلیمی سیب زمینی چگونه باید باشد و چه محیطی برای پرورش آن مناسب است؟
بسیاری از متخصصین خاک شناسی با انجام آزمایشاتی بر روی خاک و درجه حرارت آن به این نتیجه رسیدند که مناسب ترین درجه برای رشد کردن سیب زمینی چیزی در حدود ۱۷ درجه سانتی گراد است و در دمای بالای ۲۹ درجه سیب زمینی قابلیت رشد را ندارد.
بر این اساس می توان گفت که سیب زمینی در مناطق سردسیر بیشتر در بهار و تابستان، و در مناطق گرمسیر در فصل پاییز و زمستان کشت می شود. با در نظر گرفتن این نکته می توان متوجه شد که کل مناطق ایران از نظر شرایط اقلیمی و آب و هوایی برای کشت انواع سیب زمینی مناسب اند با این تفاوت که فصل کاشت آن ها با هم فرق می کند.
سیب زمینی یکی از صیفی جاتی است که برای کشت نیاز به آب فراوان دارد، و خاک آن باید همیشه مرطوب باشد. جهت کاشت سیب زمینی باید غده های آن را به مدت ۴ هفته در فضای روشنی قرار داد تا جوانه بزند، بعد از جوانه زدن می توان عمل کاشت آن ها را در خاک انجام داد.
یکی از نکته هایی که در هنگام کاشت باید به آن دقت نمود، بریده نشدن غده های بذری است، بریدگی ممکن است سبب شیوع بیماری های قارچی و باکتریایی شود.
در ایران کشت سیب زمینی در شهرستان قزوین، دماوند، کرج، آذربایجان، همدان، شمال خراسان و بسیاری از شهرهای دیگر انجام می شود.

بذر سیب زمینی آگریا در چه نوع آب و هوایی کشت می شود؟

بذر سیب زمینی آگریا در چه نوع آب و هوایی کشت می شود؟برای اینکه بدانید سیب زمینی اگریا در چه نوع آب و هوایی کشت می شود، لازم دانستیم که به منظور آشنایی بیشتر شما با این نوع سیب زمینی، ابتدا به بیان ویژگی های آن بپردازیم، سپس شرایط آب و هوایی کشت این محصول را مورد بررسی قرار دهیم. پس در ادامه مطلب با ما همراه باشید تا اگر جزء خریداران این محصول هستید با آگاهی بیشتری اقدام به تهیه آن نمایید.
سیب زمینی اگریا یکی سیب زمینی های پر مصرف در ایران است که بیشتر جنبه خوراکی دارد. این سیب زمینی بسیار دیر رس است و دیررس بودن را می توان یکی از ویژگی های منفی این محصول به حساب آورد. اما با وجود این به دلیل کیفیت بالا از میزان محبوبیت بالایی در بین مشتریان برخوردار است و به همین دلیل مورد توجه کشاورزان قرار گرفته است.
هر ساله مقدار زیادی از سطح زیر کشت به این سبب زمینی اختصاص داده می شود. این محصول به دلیل بازار پسندی بالا سود دهی بالایی دارد و نظر بسیاری از فروشندگان عمده را به خود جلب نموده است. سیب زمینی اگریا از جمله سیب زمینی هایی است که باید در نگهداری آن بسیار دقت نمود تا دچار خرابی نگردد.
این سیب زمینی به شکل بیضی است و رنگ مغز و پوست آن به رنگ زرد است. سیب زمینی اگریا غده های بزرگی دارد و به دلیل شاخ و برگ هایی که آن را می پوشانند مقاومت بالایی در برابر انواع بیماری ها و آفت ها از خود نشان می دهد.
سیب زمینی اگریا را می توان برای مدت زیادی در انبار نگه داشت بدون اینکه خراب شود، به همین دلیل جهت فرآوری بسیار مناسب است و از آن برای تهیه چیپس نیز می توان استفاده نمود.
با در نظر گرفتن شرایط جغرافیایی و میزان دما و وضعیت آب و هوایی می توان گفت که سیب زمینی اگریا در اکثر نقاط جهان و از جمله ایران قابل کشت است. زیرا با محاسبه دقیق میزان دما و آب و هوا می توان تاریخ کشت و فصل کشت را مشخص نمود.
یکی از فاکتورهایی که می توان برای افزایش تولید این محصول در نظر گرفت، افزایش طول فصل رشد با در نظر گرفتن تاریخ کاشت و برداشت است. هر چه شرایط برای کاشت این محصول مساعد تر باشد میزان تولید بیشتر بوده و در نتیجه سودآوری بالایی خواهد داشت. به علاوه با ایجاد شرایط پایدار، مناسب و یکنواخت می توان میزان تولید سالیانه را بالا برد. زیرا تنوع دما و رطوبت سبب رشد غده بد شکل می شود.

آیا سیب زمینی بذری با سیب زمینی خوراکی متفاوت است؟

بیش از هزار گونه سیب زمینی بذری مرغوب در جهان وجود دارند که دارای ارزش تغذیه ای متفاوتی هستند و بعضی از آن ها خوراکی و بعضی دیگر جنبه خوراکی نداشته و بیشتر در تولیدات کارخانه ای مورد استفاده قرار می گیرند. سیب زمینی خوراکی در واقع قسمت غده مانند گیاه سیب زمینی است. انواع سیب زمینی بر اساس شکل، طعم، میزان نشاسته، اندازه و رنگ باهم متفاوت اند و هر یک خواص گوناگونی دارند.
سیب زمینی بذری بر اساس رنگ پوست به سیب زمینی زرد، قهوه ای، صورتی، قرمز و ارغوانی تقسیم می شود که خود سیب زمینی نیز یا همرنگ پوست است و یا به رنگ سفید. در ادامه این مطلب به بیان انواع  سیب زمینی و کاربرد آن ها خواهیم پرداخت.
سیب زمینی زرد: این سیب زمینی طعمی شبیه طعم کره دارد و بیشتر برای پختن و تهیه پوره مورد استفاده قرار می گیرد.
سیب زمینی قهوه ای: سیب زمینی قهوه ای شکل کشیده ای دارد و سطح روی پوست آن نیز زبر و ناهموار است. درون این سیب زمینی به رنگ سفید است و میزان نشاسته و آب آن نسبت به سیب زمینی های دیگر کمتر است. سیب زمینی قهوه ای یکی از بهترین سیب زمینی ها برای سرخ کردن و پختن محسوب می شود.
سیب زمینی قرمز: این سیب زمینی پوست قرمز رنگ و درون سفید دارد و بیشتر برای بخارپز کردن، آب پز کردن و تنوری کردن مناسب است.
سیب زمینی شیرین: درون این سیب زمینی به رنگ زرد، سفید و یا نارنجی است و  از نظر ارزش تغذیه ای در درجه بالایی قرار دارد. سیب زمینی های قرمز سرشار از انواع ویتامین های A و B هستند.
سیب زمینی انگشتی: این سیب زمینی ها بسیار کوچک و باریک هستند و در موارد خاصی مورد استفاده قرار می گیرند.
در کل می توان گفت که سیب زمینی در هر نوعی که باشد یک ماده غذایی مغذی است و با دارا بودن خواص گوناگون جزء پر مصرف ترین مواد مصرفی ایرانیان محسوب می شود.

بهترین سیب زمینی ایران در کجا کشت می شود؟

بهترین سیب زمینی ایران در کجا کشت می شود؟ایران به دلیل شرایط آب و هوایی و اقلیم مناسب درصد عظیمی از نیاز کشور را تامین می کند. در حال حاضر استان های همدان، اردبیل، کردستان، آذربایجان شرقی، زنجان و اصفهان بهترین سیب زمینی های ایران را تولید کرده و آنها را به بازار عرضه می نمایند.
امروزه با افزایش تولید سیب زمینی در ایران تغییر و تحولات زیادی در امر واردات سیب زمینی رخ داده؛ به گونه ای که کشور ما دیگر هیچ نوع وابستگی ای به کشورهای اروپایی جهت تامین سیب زمینی ندارد و همواره در تلاش است تا در این زمینه خودکفا گردد.
سیب زمینی در ایران چهارمین جایگاه را پس از ذرت، برنج و گندم دارد و در جهان نیز یکی از پر مصرف ترین ماده غذایی شناخته می شود. این محصول سرشار از فیبر و پتاسیم است و به کاهش فشار خون کمک می کند. سیب زمینی سبب سلامت قلب می شود و به دلیل داشتن میزان آنتی اکسیدان بالا، سیستم ایمنی بدن را در برابر بسیاری از بیماری های ناشی از سرطان، روماتیسم و بیماری های التهابی مقاوم می کند.
به دلیل میزان کربوهیدرات بالا در سیب زمینی، عمل هضم راحت تر انجام شده و به این ترتیب سبب پیشگیری از بیماری های گوارشی می شود.
این ماده غذایی سبب جلوگیری از بیماری های ناشی از زوال عقل و پیری زودرس می گردد و به تقویت سلول های مغز کمک می کند. سیب زمینی برای کاهش کلسترول خون، درمان درد قاعدگی، درمان درد کلیه و صدها مورد دیگر مناسب است.

از کجا سیب زمینی بذری مرغوب تهیه کنیم؟

با توجه به اهمیت سیب زمینی به عنوان یک ماده غذایی و خواص و کاربرد فراوان آن در تولیدات چیپس و خلال و یا بسیاری از رستوران ها می توان بیان داشت که خرید و فروش سیب زمینی بذری رونق خوبی در بازار داشته است.
برای خرید سیب زمینی بذری مرغوب می توانید به مراکزی مراجعه کنید که این محصول را با بالاترین کیفیت عرضه می کنند. پیشنهاد می کنیم که صرفا بر اساس قیمت تصمیم به خرید نگیرید، زیرا قیمت ارزان یا گران به تنهایی تضمین کننده کیفیت محصول نیست.
خوشبختانه به دلیل این که سیب زمینی بذری مرغوب در داخل کشور تولید می شود، مزیت فوق العاده ای برای شما خریداران دارد و شما به راحتی می توانید به صورت مستقیم به مراکز تولید مراجعه کنید و آن را با بالاترین کیفیت و قیمت اصلی تهیه نمایید.

بذر های سیب زمینی مارفونا از مرغوب ترین بذر های سیب زمینی

بذر های سیب زمینی مارفونا از مرغوب ترین بذر های سیب زمینییکی از مرغوب ترین بذر سیب زمینی بذر مارفونا است که در همه مناطق کشور ما قابلیت کشت را دارد. بذر سیب زمینی مارفونا معمولا در اوایل زمستان کشت می شود و پس از گذشت حدود ۵ تا ۶ ماه عمل برداشت آن ها انجام می شود.
به دلیل این که سیب زمینی مارفونا جزء بذرهای نیمه زود رس است بهترین هوا برای کشت این محصول هوای متمایل به سرد و بهترین زمان برداشت آن هم زمانی است که هوا رو به گرمی می رود.
مارفونا دارای غده های بیضی شکل و زرد رنگ است که بیشتر مورد نظر تولید کنندگان چیپس قرار می گیرد. بذر سیب زمینی مارفونا محصول دهی زیادی دارد، به طوری که از هر بوته تعداد زیادی غده سیب زمینی بدست می آید.
سیب زمینی های مارفونا نباید زیاد در انبار نگه داشته شوند زیرا در این صورت امکان خراب شدن و چروکیده شدن آن ها وجود دارد، بهتر است که زمان ارائه این محصول به بازار با زمان برداشت آن فاصله کمی داشته باشد تا مرغوبیت خود را حفظ کند.

جهت خرید و فروش این محصول می توانید با ما در ارتباط باشید:
میثم تابش
راه های ارتباطی با مدیر فروش:
mobile icon شماره موبایل: 09186322268
mobile icon شماره موبایل: 09186322267
email icon پست الکترونیکی: Meysamtabesh70@gmail.com

مطلب پیشنهادی

خرید عمده سیب زمینی بذری ارزان قیمت

امروزه سیب زمینی به یکی از مهم ترین و اصلی ترین خوراکی مورد نیاز در هر خانه ای تبدیل شده است و از آن برای تهیه ی انواع مختلف غذا ها و همچنین تنقلاتی مانند چیپس

پاسخی بگذارید